הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הלילה (בין שבת לראשון) וקיבל שורה של החלטות מבצעיות שמטרתן להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג'יהאד האסלאמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות. בין החלטות שהתקבלו בקבינט הן עצירת הספקת החשמל, הדלק והסחורות.

ראש הממשלה סיכם את הדיון ואמר: "אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו ע"י מתקפה רצחנית של חמאס. השלב הראשון מסתיים בשעות אלה ע"י השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח".

מוקדם יותר הערב נאם נתניהו והתייחס למבצע חרבות ברזל, והזהיר כי המערכה צפויה להימשך עוד זמן רב, וכן שיגר מסר מאיים לראשי חמאס.

בלב עזה: צה"ל הפיל בניינים ששימשו לתשתית טרור של חמאס | צפו בתיעוד
"מראות שרואים באוקראינה": המחדל הביטחוני הגדול אי פעם?

"החמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת", אמר נתניהו. "אנחנו ננצח במלחמה הזאת, אבל המחיר כבד מנשוא. זהו יום קשה ביותר לכולנו. חמאס רוצה לרצוח את כולנו. זה אויב שרוצח ילדים ואימהות בבתים שלהם, במיטות שלהם. אויב שחוטף קשישים, ילדים, נערות. רוצחים שטובחים ושוחטים באזרחינו, בילדינו, שבסך הכל יצאו לבלות בחג". 

"מה שקרה היום לא נראה בישראל - ואני אדאג שזה לא יקרה יותר", המשיך. "הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזאת. צה״ל יפעיל מיד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד חורמה וננקום בעוצמה על היום השחור הזה שהם עוללו למדינת ישראל ולאזרחיה. כפי שאמר ביאליק: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן".

ישראלים ממתינים לתרום דם בבית החולים איכילוב. צילום: דוברות איכילוב

"אני אומר לתושבי עזה: צאו משם עכשיו, כי אנחנו נפעל בכל מקום ובכל העוצמה", הבהיר. "בשעה זו מטהרים כוחות צה"ל את אחרוני היישובים ממחבלים. הם עוברים יישוב-יישוב, בית-בית ומחזירים את השליטה לידינו. אני שולח חיבוק ותנחומים מעומק הלב, למשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו היום בדם קר ובאכזריות אין קץ".

נפילת רקטה בשכונת פולרנטין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
נפילת רקטה בשכונת פולרנטין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"כולנו מתפללים גם לשלום הפצועים ולכל מי שמוחזק כבני ערובה. אני אומר לחמאס: אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם", איים בסיום נאומו. "אני פונה מכאן לתושבי הדרום - כולנו ניצבים לצדכם, כולנו גאים בכם שעמדתם בגבורה, שנלחמתם. המלחמה הזאת תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים עוד לפנינו. אבל אני יכול להבטיח דבר אחד: בעזרת ה', בעזרת הכוחות המשותפים של כולנו, בעזרת אמונתנו בנצח ישראל - אנחנו ננצח".