דרמה פוליטית? על רקע התמשכות המגעים בין הליכוד למחנה הממלכתי, גוברת הביקורת בקואליציה על ניהול האירוע. "כל דקה שממשיכים להתמקח ולהריץ ספינים וממשלת האחדות לא קמה - הלגיטימציה שלנו יורדת עוד ועוד. העיסוק בתנאים, בדרישות ובפרטים הוא פשוט מביך ופוגע בכולנו, ציבורית ופוליטית".

"אם האירוע המביך הזה לא ייפסק בהקדם, המחיר שהממשלה הזאת תשלם, עלול להיות כבד ממה שנראה לנו. המדינה במלחמה, הלוויות של הקורבנות נמשכות, אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו להתנהל כמו בתקופת השגרה, אפילו אם המטרה של המגעים האלה היא להקים קבינט הכי יעיל ובהרכב הכי נכון. המסר שאנחנו משדרים לציבור הוא מסר לא טוב".

במקביל, במפלגת השלטון נשמעים גם קולות שונים. גורמים במפלגה אומרים כי אם בני גנץ ימשיך להעמיד תנאים, לדבריהם, במקום הקמת ממשלת אחדות ניתן יהיה לצרף לקבינט על בסיס אישי את האלוף יצחק בריק ואת הרמטכ"ל והשר לשעבר גבי אשכנזי. על פי אותם גורמים, בריק ואשכנזי "יכולים לתרום לקבינט המדיני-ביטחוני מחשבה מרעננת ושונה מהקונספציה בה דגלו גם גנץ וכן איזנקוט". כידוע, יצחק בריק הוא מי שהתריע מראש מפני אירוע דומה למתקפת הפתע על ישראל שהתרחשה בשבת האחרונה.