מלחמת "חרבות ברזל": בני משפחתה של ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם נרצחו בטבח קיבוץ בארי שאירע ביום שבת האחרון.

לא רק ברעים: המסיבה הנוספת בדרום שמשתתפיה טרם שבו הביתה

בראיון ל״מעריב״ סיפרה קליש רותם: ״בת דודה של אבא שלי ובעלה בני ה-60 נרצחו במתקפה על קיבוץ בארי. בנם עדיין נעדר. חיכינו לעדכון על מצבם מיום שבת - ומהר מאוד הבנו שהם נקלעו לתוך התופת לאחר שאבד הקשר איתם. פשוט חיכינו לקבל את הבשורה. הם נמצאו הרוגים ובנם עדיין נעדר. אני שומעת על סיפורי הזוועה מהקיבוץ, ולא יכולה לדמיין אפילו מה עבר עליהם".

עוד שיתפה: "המשפחות שלנו עלו לאחר השואה כדי שלא יווצר מצב שיהיה ניתן לטבוח ביהודים - אך זה בכל זאת קרה. הם התיישבו בקיבוץ, בנו וייסדו אותו - ותמיד היה לנו קשר עמוק על אף המרחק. אני היום כאן בחיפה צריכה לנהל את העיר בימי משבר, לארגן את העיר ולהיות ערוכה לכל תרחיש אפשרי. אנו רואים ועוקבים בדריכות אחרי מה שקורה בצפון. עם המטלה הגדולה הזו, אני עסוקה כל הזמן בחיפה 24/7.  תמיד היינו נהנים יחד באירועים משפחתיים - חתונות, בריתות, חגים ומועדים. באירועים היינו תמיד יחד מדברים ומתעניינים זה בזה - כל המשפחה הייתה מתכנסת ומבלה".

"הזיכרון החזק ביותר שלי מהם הוא שהיינו מגיעים מדי שנה לקיבוץ בארי לראות את פריחת הכלניות - האירוע החשוב ביותר של הקיבוץ", שיחזרה. "אנחנו עדיין לא יודעים כיצד הם נרצחו, אבל יודעת שאמה של הבת דודה בת ה-96 נשארה בחיים בזכות המטפלת שהצליחה להציל אותה. היא שמה אותה במקום מסתור יחד עם התרופות שלה - אך מאז המטפלת נעדרת ואותה מצאו. הבן עדיין נעדר ואנחנו מחכים לתשובה. יש מסביבנו הרבה סיפורי זוועה קשים ממש מכל הכיוונים. מצאתי את עצמי עם קושי לנשום מהסיפורים".

בסיום הריאיון סיכמה:"כל המדינה שלנו שרויה בכאב עמוק. שנדע ימים יותר טובים מהר, ושנחזור לשקט. תהיה לנו עבודה מרובה בשיקום כל אחד  ברמה האישית, המשפחתית והמדינה כולה. אני משתתפת בצער כל המשפחות, אי אפשר להכיל את זה יותר".