מכון דיאלוג בראשות קמיל פוקס ערך בימים האחרונים סקר שהוזמן ע"י יועץ אסטרטגי עם מדגם גדול יותר מהמקובל - 620 אנשים, כאשר כולם רק מהמגזר היהודי, ובדק את עמדות הציבור לגבי תפקוד ההנהגה מאז פריצת הקרבות נגד חמאס בשבת האחרונה.

היום השישי למלחמה: מטח לעבר השרון והשומרון; צה"ל תקף מטרות רבות בעזה
"חיזבאללה חכם מאוד"; "נתניהו מאכזב": הנאום הבלתי נתפס של טראמפ 

מהנתונים עולה כי רוב עצום, של 84% מהציבור, סבור שאירוע חדירת מחבלי חמאס ליישובי הדרום הינו מחדל של הנהגת המדינה - וההרגשה הזו חוצה את הגבולות הפוליטיים. 79% ממצביעי מפלגות הקואליציה בבחירות האחרונות אמרו כי הם רואים באירוע מחדל של הנהגת המדינה.

כמעט כלל הציבור, כ-94%, סבור שלממשלה יש אחריות למצב שהוביל לקריסת כל מערכת ההגנה על הישובים בדרום. כמו כן, 75% מהציבור אמרו שלממשלה יש "אחריות גדולה מאד" או "אחריות גדולה". בנוסף, 67% מהציבור, כולל 56% ממצביעי מפלגות הקואליציה, רואים את "מחדל 2023" כגדול יותר מ"מחדל מלחמת יום הכיפורים" ב-1973.

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: אביב אוחיון, לע''מ)
בנימין נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: אביב אוחיון, לע''מ)

מעל מחצית מהציבור (56%) סבור שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו עם תום הקרבות - כשגם נראה כי בקרב מצביעי הקואליצה ישנם רבים שמחזיקים בדעה הזו: 28% ממצביעיה סבורים שעל נתניהו להתפטר עם סוף המערכה. 52% מהציבור סבורים שעל שר הביטחון יואב גלנט יהיה להתפטר מתפקידו עם שוך הקרבות.

כמו כן, מהנתונים עלה כי 59% מהציבור כלל אינם סומכים ורק קצת סומכים על הממשלה שתדע לנהל את המלחמה, בתוך כך, 88% אחוזים ממצביעי מפלגות האופוזיציה אינם סומכים על הממשלה.

עוד עולה מהנתונים כי 92% מהציבור מדווחים שהם חרדים בעקבות אירועי השבת האחרונה. 1/3 מהם ״חרדים מאד״.