מלחמת חרבות ברזל: מספר חברי הכנסת ושרים בליכוד יצאו היום (שני) נגד הדיווחים בדבר הניסיונות להגיע להפסקת אש הומניטרית. בין ראשוני המגיבים התייחסה חברת הכנסת טלי גוטליב בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה לנושא.

ח"כ דני דנון טוען: "חלק מהחטופים נמצאים בידיים של אזרחים פרטיים"
ג׳קי לוי האשים בשידור: נתניהו מנסה לסכסך בין משפחות החטופים

‏"הנהגה שמרחמת על מפלצות שטבחו בנו לא ראויה להנהיג", טענה גוטליב, "הפסקת אש למספר שעות היא כניעה, היא חולשה, היא השפלה. הם ידעו שתהיה הפסקת אש, הם כ״כ מכירים את ההתנהלות המבישה הזו. כל מי שלקח חלק בהחלטה ההזויה הזו הוא פחדן. בלי ריסוק חמאס ושיטוח עזה לא תהיה לנו זכות קיום".

שר האנרגיה ישראל כץ אמר: "תמכתי בסיכום בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן לאספקת מים לאזור דרום עזה כי זה תאם גם את האינטרס הישראלי. אני מתנגד בתוקף לפתיחת המצור ולהכנסת סחורות לעזה על רקע הומניטרי. מחויבותנו היא למשפחות הנרצחים ובני הערובה החטופים - ולא למרצחי החמאס ומי שסייעו להם".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מי שטובחים בילדים, אונסים נשים וחוטפים תינוקות - לא ראויים לשום רחמים. את האויב החמאסי-נאצי ננצח רק בעוצמה ובנחישות".

ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)
ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)

ח״כ משה סעדה: "‏איני חבר בקבינט אבל כל אדם מבין  שהכנסת סחורות לרצועה ללא תנאי והפסקת אש הומינטרית עם מי שמחזיק ילדים ונשים בשבי נורא, הן דבר בלתי מתקבל על הדעת. ‏אני נמצא בשטח ואזרחי ישראל כולם מצפים למשהו אחר. ‏״מה שהיה הוא לא מה שיהיה״? אז הגיע הזמן להראות את זה גם במעשים. עוד לא מאוחר לעצור את הכנסת הסחורות ולהמשיך לדבר עם החמאס והאזרחים החפים מפשע שקראו קריאות שמחה, חילקו סוכריות וביזו גופות יהודים, בשפה שהם מבינים. רק כך ננצח".

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר דרישה לרה"מ נתניהו, כי כל הקלה לרצועת עזה, כגון פתיחת מים, הכנסת סחורות, וכל הקלה אחרת, תובא לדיון בקבינט.