נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם בשעות אחר הצהריים (רביעי) את ביקור הבזק בישראל והצהיר: "אבקש חבילת תמיכה חסרת תקדים מהקונגרס; אבטיח שכיפת ברזל תהיה מצוידת; העברנו נכסים צבאיים כולל שתי קבוצות תקיפה למזרח הים התיכון". 

ישראל במלחמה: היום ה-12 למבצע "חרבות ברזל" | עדכונים שוטפים
ביידן לצד נתניהו: "זוועות חמאס גרמו לדאעש להיראות יותר רציונלי"

בנאומו, קרא: "הגעתי לישראל עם מסר אחד - אתם לא לבד. אנחנו לעולם לא נשאיר אתכם לבד. ההתקפה הזו השאירה אתכם עם פצע עמוק, למעלה מ-1,300 ישראלים נרצחו, כולל מאות שהשתתפו בפסטיבל מוזיקה לשלום. ההתקפה הזו העלתה אל פני השטח את הטראומה של השמדת העם היהודי. העולם עמד מנגד ושתק - לא נעשה זאת שוב. אנחנו עובדים עם שותפים בעולם ובאזור כדי להחזיר את החטופים".

באשר למתאבלים, אמר ביידן כי "לכל מי שמתאבל - אני מכיר את החור השחור הזה. את הבהייה בכיסא הריק, את השבת הראשונה בלעדיו. אלה הדברים הקטנים שהכי כואבים. אני יודע שמי שאבד - לעולם לא יישכח. האהבה שלכם לא תישכח. ראיתי את גבורתם של הישראלים - חיילי מילואים שעזבו את משפחותיהם, קיבוצניקים, רופאים, מתנדבים. מדינת ישראל הוקמה כדי להיות מקום בטוח ליהודים ברחבי העולם. אם היא לא הייתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה, ואני מבטיח לכם שאעשה כל מה שאני יכול כדי שהעולם יידע שישראל היא מקום בטוח ליהודים".

"שהעולם ידע - ישראל חזקה יותר מאי פעם. לכל מי ששוקל לתקוף אותה, אני אומר: אל תעשו זאת. למדינה בסדר הגודל של ישראל מדובר ב-15 פעמים פיגועי ה-11/9. צדק חייב להיעשות, אך אל תתנו לו להביס אתכם. כשאנחנו כועסים אנחנו עושים טעויות. אני יודע שבזמן מלחמה לפעמים מתקבלות החלטות לא מספיק טובות, צריך לשאול שאלות קשות ולדבר על היעדים שאותם יש להשיג. רוב הפלסטינים אינם חמאס וחמאס לא מייצג אותם. חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי. העם הפלסטיני סובל גם הוא, ואנו מבכים את מותם של פלסטינים חפים מפשע, כולל בבית החולים. אני מבכה ומצטער על מותם של אזרחים בעזה, גם כשאנחנו יודעים שהם מתו בגלל הג'יהאד. גם אנשים בעזה צריכים אוכל ומים, וביקשתי סיוע הומניטארי מקבינט המלחמה".

"אנחנו עובדים עם מצרים ועם האו"ם כדי לאפשר לפלסטינים לחצות את הגבול", הוסיף. "אני פועל להבטיח שהצלב האדום יוכל לבקר את החטופים בעזה. אבטיח לתת 100 מיליון דולר לקליטת פליטים בעזה.  אתם מדינה יהודית אבל גם דמוקרטיה, אתם פועלים כמונו לפי שלטון החוק. הערכים הם מה שהופכים אתכם למי שאתם, ואם אתם מוותרים עליהם - המחבלים ניצחו. אסור שהם ינצחו. ישראל היא נס, ניצחון העמידות אל מול הסבל".

הוא המשיך: "קריאת התורה מלמדת אותנו שני דברים: כשאנחנו נופלים אנחנו גם נקום; וכשאנחנו נופלים אנו חוזרים להתחלה ונזכרים שכולנו בני אדם שנוצרו בצלם אלוהים. את זה המחבלים רוצים להרוס. הם חיים באופל, אבל ישראל לא. אתם מדינת מצפון שנשפטת לא רק על פי כוח אלא על פי דוגמה אישית. לכן צריך להמשיך לשאוף לשלום, למציאות שבה ישראלים ופלסטינים יכולים לחיות אלו לצד אלו. אנחנו קוראים לזה פתרון שתי המדינות. המלחמה רק הגבירה את הנחישות שלי".

לבסוף, סיכם: "כשפגשתי את ראש הממשלה גולדה מאיר אמרתי לה שאני מודאג, והיא ענתה: 'אל תהיה מודאג. יש לנו נשק סודי - אנחנו לא הולכים לשום מקום'. אני פה כדי להגיד: גם ארצות הברית לא הולכת לשום מקום. עם ישראל חי. ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. שאלוהים יברך את לוחמי השלום ואת מי שעדיין נאבק".  

כאמור, נשיא ארצות הברית ערך החל משעות הבוקר ביקור בזק בישראל במהלכו נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא יצחק הרצוג. כמו כן,  נפגש היום משפחות החטופים והנעדרים ורחל אדרי מאופקים.

ג'ו ביידן פוגש את רחל אדרי (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן פוגש את רחל אדרי (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

כמו כן, לקח חלק בקבינט המלחמה בסיומו ישראל  ישראל הסכימה להעביר סיוע הומניטרי בזמן הקרוב, אך עם זאת לשכת ראש הממשלה הבהירה כי  ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל.