היום ה-18 למלחמה: חבר ועדת הכספים ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM בנושא הדיון בוועדת הכספים אמש, על הסיוע הדרוש לאזרחים וחוסר ההסכמה על מתווה ברור.

דובר צה"ל בערבית חושף את השקר של חמאס: זאת כמות הדלק שיש ברשותו

ראשית התייחס למחדל שהחל את המלחמה: "אני חושב שברור לחלוטין שלפי ערכי הציבור כרגע יהיה צורך וידרשו ועדת חקירה ממלכתית, אני חושב שזה טוב שתהיה ועדת חקירה שתחקור את הכל מהכל ולהשיב את אמון הציבור שזה הדבר הכי חשוב ומשמעותי. צריך להבין שהתחושה הכי חשובה ובסיסית של מרבית אזרחי ישראל שהם בטוחים במדינתם ואם משהו קורה כוחות הביטחון יגיעו לעזרתם. זה שכל ישר. אני מדבר עם המפונים והדבר המרכזי והשבר הגדול זה תחושת הבגידה, הם מרגישים שהמדינה בגדה בהם".

עוד הוסיף: "האנשים האלה שהיו 16 או 18 שעות בממ"ד, שמה שעומד בין הכיליון של המשפחה זה דלת של הממ"ד ואבא שמחזיק את הידית בשארית כוחותיו - זה דרמה ברמות שלא הכרנו ואחרי שננצח בעז"ה נצטרך לעשות בדיקה מקיפה של כל המערכות וכמובן זה כולל גם את המערכת המדינית".

על המתווה הכלכלי, חוסר ההסכמות בין משרד האוצר למשרד הכלכלה וחוסר הודאות של העובדים בישראל בעקבות ההוצאות לחל"ת טען: "אני ראיתי מה קורה בועדת הכספים, צריך להבין שיש אנשים שעוד לא הבינו את המצב שאנחנו נמצאים בו. יכול להיות שיש מחלוקת על המתווה ויכול להיות שיש לנו שר כלכלה מצוין שבאמת מבין ויודע לעשות, אבל לא יכול להיות שאחרי שמשרד האוצר מביא מתווה שקיבל את אישור ראש הממשלה, ישב שר הכלכלה יום לפני הדיון בועדת הכספים שאליו מגיע הציבור, שרוצה לשמוע תשובה ושמטפלים בו, ושר הכלכלה יעסוק בגיבוש מתווה נגדי למתווה של האוצר בשיתוף כל מיני ארגונים ויגיע לועדת הכספים להתנגח מול מתווה האוצר מול האנשים. מעבר לזה שאין בזה טיפה של שכל ישר, ואני לא מבין איזו תועלת פוליטית מישהו חשב שתצא לו מהאירוע הזה - זה לירוק בפרצוף של האנשים".

"בעלי עסקים שנמצאים היום בחוסר ודאות מטורף, אנחנו באירוע כלכלי שלא ידענו כמוהו ואנחנו רק מתחילים אותו, זה לא אירוע של חודש חודשיים. כל שרי הממשלה צריכים להבין שכשהם באים לציבור הם חייבים לבוא מגובשים, ואם יש לשר הכלכלה השגות על המתווה הכלכלי שיישב עם שר האוצר וישבור איתו את הראש ויגיעו למה שצריך אבל לא יכול להיות שכשמגיעים לציבור מדברים בשני קולות", אמר.

"אני התביישתי ולא רק אני, לא מעט מחברי הקואליציה הסתכלו על האירוע הזה והתביישו בושה עמוקה ואני חושב שיש שרים אצלנו שעוד לא הבינו את גודל האירוע, שצריך להחליף דיסקט, שאין שום מקום לפוליטיקה ומי הביא מה, וצריך להיכנס מתחת לאלונקה", הודה. "מגיעים בעלי עסקים, בעלי משרדים, אנשים שצריכים לשלם משכורות לאנשים עכשיו בסוף החודש ולא יכולים כי העסקים שלהם נפגעו אנושות ובכלל כל המשק לא עובד כמו שצריך כל החודש הזה והם צריכים וודאות. ומה הם רואים אתמול? הם רואים התכסחות בין שר הכלכלה לנציגי אגף תקציבים. איפה נשמע דבר כזה - איזו חוסר אחריות!".

עוד הוסיף לסיום: "זה לא שאין על מי לסמוך ואף פעם לא תקפתי אף אחד באופן אישי. אבל פה יש שר כלכלה, ניר ברקת שהוא אדם סופר מוכשר עם יכולות כלכליות פנומנליות, הוא צריך לשבת עם שר האוצר ולהגיע למתווה מוסכם ולהציג אותו לציבור. לבוא עם מתווה של עצמך, מתווה לעומתי לאוצר, לוועדת הכספים ולהציג אותו לציבור זה חוסר אחריות. זה לשדר בלבול לציבור, חוסר אחידות ולשדר בדיוק מסר שאין מישהו שמנהל את העניינים, והגיע הזמן שאנשים יבינו שאין מקום לדברים הללו עכשיו. עכשו הזמן לאחדות ולא רק למילים יפות. לא רק לזה שכולם מתגייסים לשים דברים בארגזים לחיילים. אלא אלה שיש להם תפקיד ביצועי בעת הזו צריכים לשים הכל בצד - הכל. כל שיקול אישי, הכל כדי להתגייס לטובת האזרחים".