מלחמת חרבות ברזל: לאחר שנורית קופר ויוכבד ליפשיץ שוחררו מהשבי בעזה, ליפשיץ נשאה היום (שלישי) הצהרה בבית החולים איכילוב בתל אביב. עדותה של ליפשיץ בפני התקשורת גררה תגובות רבות המבקרות את ההסברה שהשתמעה מדבריה.

יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי: "הלכנו קילומטרים במנהרות, הכו אותי במקלות"
על רקע העיכוב בכניסה הקרקעית לעזה: מי מוסמך לקבל את ההחלטה?

העיתונאי עמית סגל עקץ: "בהזדמנות זו כדאי שמערך ההסברה הישראלי יפרסם תמונה או שתיים מיישוב מגוריה של ליפשיץ, להזכיר לכולם את ההומניות החמאסניקית הנודעת".

"אנחנו יודעים את האמת, אנחנו יודעים מי הם חמאס ולמה הם מסוגלים, וזה אולי לא נעים לשמוע באוזניים ישראליות שמלאות בכעס ובזעם את הדברים של יוכבד על הטיפול והיחס שקיבלו מהחוטפים", כתב העיתונאי אלעד שמחיוף. "אולי היא לא מדגם מייצג, אולי זה רק עוד שימוש ציני של ארגון אכזר ומימון בלוחמה פסיכולוגית - אבל ברגע הזה, מאות בני משפחה של חטופים קיבלו מעט תקווה בימים נוראיים, וגם זה משהו שצריך לזכור".

ציון נאנוס הוסיף: "ההצהרה של יוכבד ליפשיץ (המסכנה ובוודאי עדיין בטראומה) היא עוד דוגמא איך ביום ה18 עדיין המלחמה הזאת פשוט לא מנוהלת. איך אף גורם במטה החטופים של הממשלה, למרות שמן הסתם תיחקרו אותה לפני כן, לא הבין מה היא הולכת לומר בנוגע לתנאים בשבי ועצר את התקלה הזאת? פשוט לדפוק את הראש בקיר".