יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, ותקף את מזכ"ל האו"ם, לאחר האמירה המקוממת שנאמרה על ידו אתמול. "מה שצריך להבין שהארגון והאיש הם ציניים. ומה שאנחנו שומעים ממזכ"ל האום זה ציניות נטו. כל מה שמעניין את מזכ"ל האו"ם זה איך הוא נבחר לעוד קדנציה. הוא מבין שיש 57 ארגון מדינות אסלאמיות והוא קודם כל רוצה לרצות את הגרעין המוצק הזה של מדינות אסלאמיות". 

ישראל תקפה תשתיות צבאיות בסוריה, כטב"ם חיסל מחבלים בג'נין
לאחר ההתבטאות המקוממת על הטבח בעוטף - סיבוב הפרסה של מזכ"ל האו"ם

עוד הוסיף: "אין ספק שלגוטרש אין שום בעיה לתמוך בטרור. הם תומכים בטרור. כשאנחנו שומעים שאונר"א טוענת שבלי דלקים היא מפסיקה לפעול, צריך להבין שלחמאס יש שם לדעתי, הערכה בלבד, רזרבה דלק לחודשיים ימים, אבל בלי דלק הם לא יכולים להניע את הרכבים שלהם, לתחזק את התשתיות שלהם מתחת לאדמה כי צריך מערכת אוורור שצורכת הרבה דלק ולכן הדגש על דלק". 

האם זה כישלון שלנו כמדינה להסביר את המצב?
"לצערי, אחרי ההתנתקות מדינת ישראל הורידה בעצמה את כל היישובים היהודים וחזרה לקווי 67. לגבי רצועת עזה לא יכולה להיות אף טענה, אין שם יישובים יהודיים, אין שם נוכחות ישראלית צבאית ויש חזרה לקווי 67". 

כמו כן, התייחס לסוגיית החטופים, ואמר כי "חמאס משתמש בחטופים כנשק פסיכולוגי נגד החברה הישראלית ולכן אני כעיקרון לא רוצה לדון בנושא החטופים בתקשורת. אני חושב שאנחנו משחקים לידיו של חמאס כשאנחנו מנהלים שיח בנושא הזה. יש מי שממונה, יש מתאם שו"ן, יש בצבא מערך של מאות אנשים. כל הדיון על החטופים באולפני רדיו וטלוויזיה זה נטו מה שמצפה איתנו החמאס". 

הוא חזר לביקורת על עסקת שליט: "מה שצריך זה לטפל בחוכמה, באחריות. יש פה בהחלט שיקולים מאוד מאוד מורכבים. בדרך כלל עושים דרך מתווכים. הפעם כנראה מעורבים הרבה מאוד מתווכים מכמה מדינות. כל הדברים האלו נעשים הרחק מעיני התקשורת ואני רק יכול להסתמך על העבר. באוקטובר 2011 אנחנו שחררנו יותר מאלף מחבלים, מתוכם 280 שפוטים למאסר עולם וכולם מחאו כפיים". 

אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)

למה אתה לא בקבינט המלחמה?
"אני חושב שמישהו לא רצה אותי בקבינט המלחמה ולכן אני לא שם. אני גם אמרתי, זה לא רק שאני לא בקבינט המלחמה. במשך שבוע ניסיתי להיפגש עם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, לחלוק איתו תובנות, רעיונות, גם לא הצלחתי. בסדר, אני משתדל לעשות את המקסימום. אנחנו נמשיך לתמוך בממשלה, כל עוד המלחמה נמשכת. וגם פה, צריך להבין, הזמן שלנו מוגבל.

אנחנו יכולים להמשיך במלחמה כל עוד ארה"ב מסכימה להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש. אם מישהו חושב שכל הזמן שבעולם עומד לרשותנו, הוא טועה. לכן אני חושב שיש פה הרבה שיקולים, אני מקווה שכל השיקולים נלקחים בחשבון וגם באופן ענייני, אבל הכי חשוב כרגע לשדר אחדות, תיאום, שיתוף פעולה והופעה של שלושת הקודקודים ביחד וגם נכונות לענות לשאלות. זה הדבר הכי קריטי". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm