ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסים אאל ת'אני הודיע היום (רביעי) כי "לאחר שחרור ארבע החטופות, יש התקדמות מסוימת בשיחות עם חמאס לשחרור שאר החטופים". בנוסף הוסיף כי הוא "מקווה לפריצת דרך בקרוב".

ארדואן חושף את פרצופו האמיתי: "חמאס אינו ארגון טרור, לא אגיע לישראל"
"איראן מבינה שמספיקה טעות קטנה - ואנחנו במלחמת עולם שלישית"

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר בתגובה: "אני שמח לומר שקטר הופכת לגורם חיובי ולבעלת עניין במתן הפתרונות ההומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטר הם מאוד חיוניים בשלב זה".

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, התייחס לדבריו של הנגבי, ואמר כי "ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה. ‏קטר אינה ״שותפה חיונית לפעולות הומניטריות ולפעולות דיפלומטיות. ‏קטר היא האויב עצמו. קטר מממנת, מסייעת ומתחזקת את ארגון הטרור חמאס-דעאש. ‏מטרת ישראל המוצהרת היא השמדת חמאס. מטרת קטר היא הפוכה בדיוק: הצלת חמאס".

שחרור החטופות הישראליות בגבול מצרים (צילום :רשתות ערביות)

"איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה, למען השם? ‏מה לנו להלין על ארדואן אם אנחנו מחמיאים למדינה שמעניקה חסות ותמיכה לחמאס? ‏קטר מפעילה מניפולציות כאילו הומניטריות (״קטאר לוחצת על חמאס לשחרר חטופים״) ותנופף מולנו עסקאות מוגבלות של שבויים כל כמה ימים כדי לבלבל את ישראל ולבלום את פעולתה להשמדת חמאס. ‏ראש ממשלת ישראל הצהיר שמטרתנו להשמיד את חמאס כליל. ‏מי שלא מבדיל בין אויב לאוהב לא יוכל להשמיד את האויב. ‏בבלבול לא מביאים לניצחון", הוסיף בנט.

היועצת לשעבר של בנט, שמרית מאיר, כתבה בטוויטר בתגובה לדבריו: "אומר זאת כך, אף אחד לא מצייץ מיוזמתו מחמאות לקטר, שהיא כאמור הזרוע המדינית האמיתית של חמאס, אם הוא לא חייב לצייץ מחמאות לקטר. כנראה שאין הרבה ברירות פה. זה סוג הדרישות שהקטרים מתעקשים עליהן, גם במקרים של שחרור בני ערובה אמריקאים ופעולות תיווך אחרות: תודות והכרה פומבית מכאן עד השמים. שירשם. בקיצור הלוואי עלינו רבע מהתחכום שלהם".