תוך כדי המלחמה, כשמאות אלפי אזרחים נלחמים בחזית ובעורף - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שעברו לגור בימים האחרונים בבית משפחת המיליארדר האמריקני סיימון פאליק בשכונת תלפיות בירושלים, לקחו איתם את הטבח האישי של מעון ראש הממשלה, שמבשל להם בשגרה בביתם שברחוב עזה - וזאת בניגוד להנחיות, כך דווח היום (רביעי) בחדשות 13.

דיווח: ישראל תקפה את שדה התעופה בעיר חלב שבסוריה; הירי לכרמל - משטח עזה
סערת קטר: היועצת לשעבר של בנט שמרית מאיר עוקצת אותו

הטבח הינו עובד מדינה ולא עובד פרטי של משפחת נתניהו ועל פי ההנחיות אסור לעובד מדינה (או למי שמקבל תשלום מהמדינה) לעבוד בבית פרטי. בנוסף, על המבשל גם אין שום פיקוח וייתכן שהוא גם מבשל בנוסף ארוחות לבני משפחת פאליק - על חשבון המדינה. בנוסף, למרות שבני הזוג נתניהו לא מתגוררים בימים אלה בבית דברחוב עזה - במעון עדיין ישנן עובדות ניקיון.

המעון הרשמי של ראש השממלה בבלפור נמצא בשיפוצים מאז שמשפחת נתניהו עזבה אותו ביולי 2021 והצפי הוא שהם לא יסתיימו בשנתיים הקרובות. גורם שמעורב במכרז מספר שהשיפוצים בבלפור עוד בכלל לא התחילו.

פאליק הוא בן לאחת ממשפחות התורמים האמריקניות הגדולות ביותר בקריירה של נתניהו, ואחד ממקורבי המשפחה. רה"מ ורעייתו מתארחים בווילה של פאליק כשהם נמצאים בירושלים, מקיימים בה פגישות ומשתמשים בה לצרכים משפחתיים וחברתיים. לפי אחד המקורות, "הבית הועמד לרשותם". ביתו של סיימון פאליק בירושלים, בו נתניהו מתארח, נמצא ברחוב שקט ויוקרתי בשכונת תלפיות, ומשקיף לנוף פנורמי של העיר העתיקה. באותו בית, ביולי 2019, פאליק אירח את מסיבת יום ההולדת של יאיר נתניהו, שעל פי מספר דיווחים שוהה בחודשים האחרונים בדירה בפלורידה שגם היא בבעלות משפחת פאליק.