מלחמת חרבות ברזלשר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר לקבוצה של מנהיגים יהודים-אמריקנים שעמם נפגש ביום שני כי במהלך פגישתו עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני בדוחא לפני כ-10 ימים הוא ביקש ממנו למתן את שידורי רשת אל-ג'זירה בכל הנוגע למלחמה בעזה. כך לפי דיווח של ברק רביד ב'וואלה!'.

"אם ניכנס לעזה - נתניהו ייחשב כמנהיג הגרוע בהיסטוריה של העם היהודי"
דיווח: הזוג נתניהו עבר להתגורר בבית מיליארדר בירושלים

רשת אל-ג'זירה ממומנת של ממשלת קטאר ונחשבת לאחד מהאמצעים של השלטון בדוחה לזכות בהשפעה פוליטית על דעת הקהל במזרח התיכון ובעולם כולו. הבקשה של בלינקן מצביעה על כך שארה"ב סבורה שהאופי של שידורי אל-ג'זירה לגבי המלחמה מגביר את הסיכויים להסלמה של המצב באזור.

בלינקן אמר לראשי הארגונים היהודיים בארה"ב כי כאשר ביקר בדוחא ב-13 באוקטובר הוא ביקש ממשלת קטאר לשנות את ההתנהלות הפומבית שלה כלפי חמאס, כך לפי שני גורמים שהשתתפו בפגישה. לפי המשתתפים, בפגישה בלינקן הביא את שידורי אל-ג'זירה לגבי המלחמה, שנחשבים לאוהדים מאוד כלפי חמאס, כדוגמא לצעדים שממשלת קטאר יכולה לעשות.

אמיר קטאר (צילום: רויטרס)
אמיר קטאר (צילום: רויטרס)

 
בלינקן אמר כי הוא ביקש מהקטארים "להוריד את הווליום" בשידורי אל-ג'זירה כיוון שאלה מלאים בהסתה אנטי-ישראלית. במשרד החוץ האמריקני סירבו להתייחס לדברים. ממשרד החוץ של קטאר ומרשת אל-ג'זירה לא נמסרה תגובה. ממשלת ישראל גם היא מנסה לפעול נגד שידורי אל-ג'זירה ואישרה לפני כמה ימים תקנות חירום שיאפשרו להפסיק את שידוריה בישראל.
 
במהלך מסיבת עיתונאים בדוחא עם ראש ממשלת קטאר ב-13 באוקטובר אמר בלינקן כי "לא ניתן להמשיך עסקים כרגיל עם חמאס". זו הייתה רמיזה ליחסים ההדוקים בין קטאר לבין ארגון הטרור הפלסטיני.

גם ממשל ביידן וגם ממשלת ישראל תלויות בתיווך הקטארי עם חמאס בכל הנוגע לשחרור בני הערובה שנמצאים בעזה. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי בלינקן "מעריך מאוד את התפקיד שקטאר ממלאה בכל הנוגע לשחרור בני הערובה". ראש המל"ל צחי הנגבי אמר גם הוא היום כי הוא "שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת תפקיד בתיווך פתרונות הומניטריים" והוסיף כי "המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים כעת".