הפוסט שעורר סערה: ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (ראשון) בצעד חריג על הפוסט שפרסם נגד ראשי מערכת הביטחון, בו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות לא ניתנה התרעה על כוונת מלחמה מצד חמאס". נתניהו אף מחק את הפוסט בעקבות ביקורת חריפה שהשמיע נגדו יו"ר המחנה הממלכתי ושותפו לקבינט המלחמה המצומצם, בני גנץ, ובכירים נוספים, ביניהם יו"ר האופוזיציה לפיד, חה"כ גדי איזנקוט והשר לשעבר גבי אשכנזי. 

מאיר שפיגלר הודיע כי לא יכהן כפרויקטור לניהול ענייני העורף במלחמה
צה"ל מכין הפתעות לחמאס: "עוצמת אש שלא נראתה מאז מלחמת יום הכיפורים"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה״ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

החלטת נתניהו מגיעה, כאמור, לאחר שגנץ הצהיר כי "ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו" בעניין ראשי אמ"ן ושב"כ. בחשבון הטוויטר שלו כתב גנץ: "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו". 

‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא. אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה, הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. ‏אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם", הוסיף.

נתניהו עם חיילי גולני סמוך לעזה (צילום :רועי אברהם / לע"מ)

בתגובה לציוץ של נתניהו כתב יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בתגובה בטוויטר: "נתניהו חצה הלילה קו אדום. בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד החמאס והחיזבאללה, הוא עוסק בניסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי. הניסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".

גם השר לשעבר גבי אשכנזי לא נותר אדיש והגיב לציוץ כשכתב: "אדוני ראש הממשלה, הסר את הציוץ מהלילה. אנחנו במלחמה".

חבר הכנסת חילי טרופר כתב בתגובה בפייסבוק כי "בשעת חצות, כשהלוחמים והמפקדים שלנו בעזה או סביבה, מוטב להתפלל למענם ולגבות אותם. בוודאי לא להתחשבן איתם. סומכים עליכם, חיילי ומפקדי צה"ל והשב"כ".

כזכור, הלילה הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה ובה נאמר כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". זאת, שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים בה ראש הממשלה ענה על שאלות העיתונאים וסירב לקחת אחריות על המחדל ב-7 באוקטובר.

גנץ, נתניהו וגלנט במסיבת העיתונאים (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))
גנץ, נתניהו וגלנט במסיבת העיתונאים (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))

עוד נכתב בהודעה: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

בתוך כך, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, ערך הבוקר תדרוך לכתבים, בו עדכן כי "בתגובה לירי משטח לבנון תקפנו במהלך הלילה מטרות צבאיות ותשתית של ארגון חיזבאללה. הוא התייחס לשאלה על הציוץ של נתניהו, וקרא: "אנחנו בצה"ל ובשירות הביטחון הכללי נעשה תחקיר אמת נוקב עם עצמנו ונציג הכל לציבור, אנחנו בנויים על אמון הציבור. עכשיו נלחמים, מרוכזים במלחמה".