גורם מדיני מסר הערב (ראשון) ל'מעריב' כי לאחר שיחת רה"מ עם הנשיא ביידן ולקראת כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני. מירב המאמץ המלחמתי מתמקד בשלושה דברים מרכזיים.

מבקר המדינה בהתבטאות חריפה: "הממשלה נכשלת בטיפול בעורף"
מאיר שפיגלר הודיע כי לא יכהן כפרויקטור לניהול ענייני העורף במלחמה

הראשון הוא הרחבת המאמץ ההתקפי על עזה, לאחר הכניסה הקרקעית בשבת. מטרת המאמץ היא הגברת לחץ על חמאס, פגיעה ביעדים שישראל הגדירה. ההתקפה נעשית מהאוויר, מהים ומהיבשה. התמרון מתקדם כמו שאנחנו רואים לנכון.

השני - נמשך המאמץ להביא להחזרת השבויים והנעדרים. ממשיכים לנהל שיח בניסיון להציג פריצת דרך. עד הכניסה הקרקעית, ישראל ניסתה למצות עד הסוף את כל מה שהיה ניתן בהתאם לשעון החול, כמה שניתן היה לעכב את הכניסה הקרקעית, אך הגענו למסקנה כי החמאס אינו רציני. כעת הוחלט שהתמרון המבצעי הקרקעי ילך במקביל למשא ומתן לשחרור החטופים. בישראל מעריכים כי התמרון עשוי לשרת את המו"מ ולא יפגע במאמץ זה. התמרון הקרקעי מפעיל לחץ חזק על חמאס, המגעים לשחרור החטופים מתנהלים גם תחת אש. בתוך כך נציין כי קטאר היא מתווכת מרכזית במו"מ, אך היא אינה היחידה.

הדבר השלישי הוא המאמץ ההומניטרי. חלק מהשיחה בין ביידן ונתניהו הערב הוקדשה לסיוע הומניטרי לעזה, זה הנושא שהאמריקאים מקפידים עליו. מבחינת ישראל, הסיוע ההומניטרי המוגבל משרת את האינטרס הישראלי ומחזק את הלגיטימציה של הפעולות הישראליות בעזה.
כמו כן, הסיוע ההומניטרי שמוזרם לדרום הרצועה מסייע בלמשוך דרומה את האוכלוסייה האזרחית.