לאחר הציוץ הלילי שפרסם ומחק נתניהו בלילה שבין שבת לראשון, ובו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס" הערב (ראשון) דיווח מיכאל שמש ב'כאן 11' כי יועצו של נתניהו, עופר גולן, התנגד אמש נחרצות לציוץ המתקפה על מערכת הביטחון של נתניהו. בשיחות סגורות אמר גולן "זו טעות".

לאחר הדיווח שהוא נמצא בדיכאון, יריב לוין שם סוף לשמועות
קטאר המתווכת הראשית: ההערכות בישראל על השפעת התמרון בעזה להחזרת החטופים

בתוך כך, דיווח הערב כתב עיתונאי 'חדשות 13' ספי עובדיה כי רעיית ראש הממשלה הייתה מעורבת בהחלטה לפרסם את הדברים נגד צה"ל, שב"כ ואמ"ן - מה שעורר זעם רב. מלשכת נתניהו נמסר: "הדיווח אינו נכון, שרה ויאיר נתניהו אינם מעורבים בקבלת ההחלטות".

כזכור, בסביבות השעה 1:00 בלילה, פרסם ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

כעבור שעות לאחר הביקורות החריפות והמתקפות הסיר נתניהו את הציוץ וכתב: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".