היום ה-24 למלחמה: השר בן גביר אמור היה להעלות היום (שני) להצבעה בישיבת הממשלה את ההחלטה לשינוי הוראות הפתיחה באש, לאחר הבנות שהושגו בינו לבין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

לאחר חשיפת "מסמך ליברמן": מה ידעו בקבינט לאורך השנים על עזה?

לפי ההצעה המקורית שתחילה אושרה, במקרה של אירועים רב זירתיים בהם יתקיימו חסימת צירים לשיירות צבאיות, או במקרה של מצור על יישוב אזרחי ומניעת טיפול רפואי ביושביו תהיה הקלה בהוראות הפתיחה באש כך שמפקד המחוז יכול להורות על אישור לבצע ירי חי לעבר הרגליים.

לטענת סביבתו של בן גביר, היועמ"שית הסכימה לשינוי הנ"ל ביום חמישי האחרון, אולם בימים האחרונים החל לחץ מצד ארגוני השמאל שתקפו את השר בן גביר כי הוא מקל בנהלים.

אמש עדכנו ממזכירות הממשלה את השר בן גביר כי בני גנץ מתנגד להצעה כמו כן, במקביל, חזרה בה היועמ"שית מההסכמה שנתנה ולפיכך ראש הממשלה החליט שלא להעלות ההצעה להצבעה.

גורמים המקורבים לשר בן גביר אומרים היום כי: "״חבורת הקונספציה״ שולטת דרך קבינט המלחמה ומטרפדת כל שינוי מהותי. מה שמרתיע משומר חומות כיום זו הפעילות הנחושה של משטרת ישראל שמטפלת בכל גילוי הסתה ערבית ביד קשה ביותר. במקרה של מלחמה כלל זירתית חייבים לתת למשטרה כלים מול תרחישי הקיצון הקשים ביותר".