שר החוץ אלי כהן נפגש אתמול עם נשיאת הצלב האדום וראש הבריאות העולמי, על רקע המאמצים לשחרור 239 החטופים המצויים בשבי חמאס מפרוץ המלחמה. הדברים באים על רקע פעולת צה"ל בבית החולים "שיפא" בעזה במהלך הלילה. השר כהן שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והגיב לדברים. 

ראשי רשויות בצפון נפגשו עם נתניהו: "לא סיפק תשובות ישירות"
נקודת זמן קריטית: צה"ל הגיע לשלב שבו מסתתרת הדילמה האמיתית שלו

תחילה התייחס לפעילות בבית החולים, ואמר: "היעד הוא לבוא ולהשמיד את כל מנהרות הטרור של החמאס, לבוא ולפעול ולאתר חטופים. אנחנו בהחלט רואים אחרי ה-7 באוקטובר את צה"ל חוזר לעוצמה שלו, מבצע את התמרון הקרקעי בצורה מאוד מדויקת עם מידע מודיעיני מאוד חשוב, מאוד משמעותי".

"נכנסנו לבית חולים כאשר היה לנו מידע מודיעיני. מדינת ישראל פועלת לפי החוק הבינלאומי. נכון להיום, צה"ל נמצא בשטח, שולט בו וימשיך לפעול לאורך כל הרצועה", הסביר, והוסיף: "אנחנו בהחלט פועלים להחזרת החטופים בכל דרך שהיא, זו אחת משתי מטרות העל של המלחמה שאנחנו נמצאים בה".

"כבר הייתה פעולה אחת שלשמחתנו הסתיימה בהצלחה, עם חילוצה של אורי מגידיש, ולכן צה"ל וגורמי המודיעין פועלים בכל הזירה השונות, גם לפעול להשבת החטופים, זאת בהחלט אחת מהמטרות שלנו", הבהיר. 

במהלך השיחה, סיפר גם על פגישותיו עם נשיאת הצלב האדום ונשיא ארגון הבריאות העולמי. "חשפתי בפני נשיא ארגון הבריאות העולמי את כל המידע שדיבר עליו דובר צה"ל לפני יומיים. אמרתי לו שכספים שהם מעבירים לעזה, בסופו של דבר, במקום להגיע לחולים, הולכים לחמאס לבניית תשתיות הטרור שלהם", סיפר כהן. 

"מול נשיאת הצלב האדום הגענו לכאן יחד עם שר הבריאות ומשפחות החטופים, מתוך דרישה ברורה שהצלב האדום יבקר את החטופים, וייתן אות חיים שזה הדבר הבסיסי שנדרש על פי החוקים הבינלאומיים. למעשה, גם כאן אנחנו חושפים לעולם מול מי אנחנו מתמודדים, מול ארגון טרור, ולמעשה גם מקבלים את כל הלגיטימציה להמשיך ולפעול".

"לאחר שנשיאת הצלב האדום שמעה חלק מהמשפחות, היא פשוט ביקשה מהן לעצור מכיוון שהיה לה קשה לשמוע את הסיפורים, שבאמת אי אפשר להישאר אדיש אליהם", ציין. "ביקשנו להיות יותר נחושים, יותר אסרטיביים, לפעול מול הספונסרים של החמאס. התשובה שקיבלנו, שהם יהפכו כל אבן. הסברנו לשני הארגונים שאיתם נפגשנו שאין מקום לאיזון", הבהיר. 

כהן גם הבהיר כי "מבחינתנו, אין שעון חול מדיני. מבחינתנו, נמשיך כל זמן שיידרש, שבועות וחודשים, עד אשר נשיג את שתי המטרות - חיסול החמאס והשבת כל החטופים".

כוחות צה"ל מכניסים סולר לבית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

טורקיה הגישה תביעה נגד נתניהו בבית הדין הבינלאומי. האם טורקיה הפכה להיות מדינת אויב?
"צריך להסתכל מי נמצא בצד של מדינת ישראל ומי נמצא בצד השני. אנחנו רואים את איראן ולבנון, את צפון קוריאה ומדינות אחרות. אתה רואה את טורקיה באיזה צד הם בוחרים להיות, אנחנו כמובן מתייחסים לזה בביטול".

מה תגובתך להגשת התביעה נגד נתניהו?
"מדינת ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי, מוכוונת לפעול נגד החמאס שהוא ארגון טרור".

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM