ריב מתגלגל בממשלה: הערב (רביעי) ניהלו ראש האופוזיציה יאיר לפיד ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויכוח סוער ברשתות החברתיות, זו לאחר שלפיד האשים את סמוטריץ' בכך שהוא מתעקש להחזיק אצלו את הכספים הקואליציוניים במקום לטפל ביישובי העוטף. סמוטריץ' תקף בתגובה: "אין לי זמן להתעסק בשקרים שלך כל היום".

"לא נקבל ממנו הטפות מוסר": נתניהו משיב אש לארדואן
שרה נתניהו מאשרת במכתב לג'יל ביידן: אחת החטופות ילדה תינוק בשבי חמאס

כאמור, לפיד העלה פוסט בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שר האוצר סמוטריץ' שוב השאיר מחוץ להסכם קרן הפיצויים שלושה ישובים במועצה האזורית אשכול. צאלים, גבולות ואורים הם ישובים שמחבלים הגיעו עד לשעריהם, תושביהם פונו, והפגיעה בהם קשה", ציין. "הממשלה ממשיכה להתעקש להחזיק אצלה את הכספים הקואליציוניים במקום לטפל ביישובי העוטף". 

"ערב טוב למר לפיד, האמת, אין לי זמן להתעסק בשקרים שלך כל היום", הגיב סמוטריץ בפוסט משלו. "בשונה ממך, אנחנו עסוקים מעל הראש בתקופה הזו ועושים הכל להעניק עזרה לכל המגזרים שצריכים אותנו. אתה טוען שהיישובים צאלים, גבולות ואורים לא במתווה הפיצויים, אבל זה פשוט שקר. הם כן. עשה טובה תבדוק לפני שאתה מטעה את הציבור". 

לפיד התייחס לתגובתו של שר האוצר וכתב: "סמוטריץ׳, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, שאיבד את שתי רגליו בצוק איתן, ישן באוטו שלו מול הכנסת במחאה על זה שהוצאת את שלושת הישובים האלה מהמתווה. אני מבין ממך שהוא עושה את זה בשביל הכיף. במקום לצייץ, תתקן את זה, סע אליו, תתנצל, ותאפשר לו ללכת לישון במיטתו". 

גם גלעד קריב (העבודה) לא הצליח להישאר אדיש ותקף את סמוטריץ': "אחת משתיים. או שאתה משקר לציבור, או שאתה לא מבין על מה שאתה מדבר", כתב.

"שלושת הקיבוצים במתווה הפיצויים, כי המתווה חל על כל הארץ. הוויכוח נגוע לשאלה האם הקיבוצים האלה יזכו להטבות שמקבלים יתר יישובי המועצה או שיוחרגו מההטבות האלה, כי הם מחוץ לטווח 7 הק״מ מהגבול. הדרישה היתה ברורה - כל מועצה שרוב יישוביה בתוך הטווח הזה, ההטבות צריכות להינתן לכל היישובים. אתה סרבת. אל תשקר".