ביום ה-40 למלחמה: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא הערב (רביעי) במהלך ריאיון בחדשות 12 להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והקמת ממשלה חדשה בלעדיו, עוד בכנסת הנוכחית. הוא טען כי בתרחיש שבו דמות אחרת תעמוד בראשות הליכוד, יסכים להיכנס לממשלה תחת הליכוד. 

בלתי נתפס: מפקדת חמאס - בתוך בניין ה-MRI בשיפא | צפו בהוכחות
חמאס מנסה להפריד בין אימהות לילדים: פערי המו"מ בשחרור החטופים | דיווח

"צריך להחליף את ראש הממשלה בזמן הלחימה. הממשלה לא מתפקדת, אנחנו לא יכולים לנהל מלחמה ממושכת עם ראש ממשלה שהציבור לא מאמין לו", ציין. בנוסף לליכוד, קרא לפיד להקמת ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, עם המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו והמחנה ממלכתי. 

"לא צריך בחירות עכשיו, צריך ראש ממשלה אחר מהליכוד. אנחנו מדברים עם חברי הליכוד ועם החרדים. "אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו לנהל מערכה ממושכת עם ראש ממשלה שאין לנו אמון בו", הוסיף.

בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

בתגובה, הליכוד תקף את לפיד בחריפות: "מצער ומביש שלפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה כשהוא מציע להדיח את ראש הממשלה שמוביל את המערכה ולהחליפו בממשלה שתקים מדינה פלסטינית ותאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט בעזה".

ביש עתיד השיבו לליכוד: "המפלגה פספסה כנראה. לפיד הציע ממשלה בראשות הליכוד, עם ראש ממשלה מהליכוד שאינו נתניהו. ככה נתחיל את הריפוי הלאומי".

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: "שמחה על הצטרפות לפיד לקריאה שלי ולמאמצים שלי מזה שלושה שבועות. ‏קוראת לכל המפלגות האחרות להצטרף אלי גם הן כבר היום - חייבות וחייבים להחליף את נתניהו עכשיו".