החשיפה של דובר צה"ל הערב (ראשון) מתקרבת ברמת הדרמטיות שלה לתיעוד ממצלמות האבטחה של אושוויץ, לו היו קיימות כאלה לפני 80 שנה.

אכזריות בלי סוף: נועה מרציאנו נלקחה לשיפא בחיים ונרצחה בשבי

אולי עבור מכחישי השואה מקצועיים, דוגמת דטקטור מחמוד עבאס ודומיו גם תיעודי המצלמות לא היו מפריעים לייצר מציאות מקבילה ושקרית, אך בעיניי שאר העולם הוכחות מוצקות הן עדיין מרכיב בונה התודעה.

לפני שבוע דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגר, עם הדיווח שלו ממרתפי בית החולים רנטיסי זיעזע את דעת הקהל הבינלאומית. הסרטון הקנה לישראל זמן ולגיטימציה - המטבע הכי יקר בעת מלחמה.

הערב תיעודי המצלמות חשפו לעולם את רבדי האמת החדשים. התיעוד הקר והנטול רגש של מצלמת האבטחה המראה, פריים אחרי פריים את הובלת החטופים לשטחי בית החולים שיפא על ידי מחבלי חמאס - מזעזע ומחריד אולי יותר ממאה תיאורים רגשיים.

אחרוני תומכי פלסטינים ומבקרי ישראל, כולל אלה מבצעי ההימנון האנטישמי המודרני "from the river to the sea" שתקו הערב כי קשה להתווכח עם העובדות הקרות והאולטימטיביות.

מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)


מתחם טרור בשם שיפא הינו מטרת הלחימה הכי לגיטימית , על פי הדין הבינלאומי, לפי השיטות המשפטיות הכי מחמירות שרק אפשר למצוא.

והנקודה הכי כואבת בחשיפת דו"צ שהיא כולה - האמת הכואבת היא בעובדה שהתיעודים פורסמו בזמן שקבינט המלחמה התכנס לדון במחוות הנוספות שראשי ארגון הטרור חמאס הואילו בטובם לשחרר דרך המתווכים.

האויב האכזר והציני חוגג לקראת העסקה, בה הוא כה חפץ. העולם אמנם קיבל הוכחות לכך שהמפלצת היא אכן מפלצת, לא כי ישראל טוענת כך, אלא כי מצלמות האבטחה של מתחם הטרור שיפא מעידות על כך ולא משאירות מקום לספק.