למרות דיווחים אחרונים, מספר שרי ממשלה הכחישו בתוקף כל תמיכה בעסקת הפסקת אש שתגרום לעצירת הלחימה הנוכחית בעזה, על פי הצהרות שניתנו לכתבים. השרים אישרו שאמנם כולם מסכימים על הצורך להשיב הביתה חטופים ישראלים, אך אין נכונות לעצור את המבצע הצבאי בשלב זה.

"השוחט של עזה": ארדואן במתקפה חסרת תקדים על נתניהו
סמוטריץ' מטיל פצצה בשידור חי: "מוכן למסור את עתידי הפוליטי"

היו רמיזות ללחץ אמריקאי להגיע להסכם הפסקת אש, עם הגעת השליח טוני בלינקן מחר לפגישות שאולי יבהירו את התמונה. עם זאת, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' כבר הבהירו בתקיפות את התנגדותם לכל עסקה הדורשת השהיית פעילות קרבית. בן גביר טען שיתפטר על עסקה כזו, ומקורות מעריכים שגם סמוטריץ' עלול לנקוט בצעד דומה.

טענות התמיכה בהפסקת אש מצד השרים נראות כמקורן בטור של ג'ניפר רובין בוושינגטון פוסט. רובין כתבה שקריאות לעצירת הלחימה תוך השארת חמאס בשלטון הן הרסניות לפתרון שתי מדינות ויובילו לעימות נוסף. היא טוענת שתומכי פרדיגמת שתי המדינות חייבים לשאוף לפירוק שלטון חמאס בעזה.

עם זאת, מספר בכירים בממשלה הכחישו אנונימית את הטענות הללו ואמרו שמעולם לא הועלתה הצעה כזו. המסר הכללי מהגורמים הפנימיים הוא שלמרות שהשבת החטופים היא עדיפות עליונה, הפסקה מוקדמת של המבצע נותרת מחוץ לדיון.