ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לראשונה לאירוע הטרגי שבו אזרח ישראלי נורה למוות על ידי צה"ל, לאחר שנטרל פיגוע בירושלים וזוהה בטעות כמחבל: "לפעמים משלמים מחירים, אלו החיים", אמר. 

נסים על נפשם כשברקע צרורות של יריות: תיעוד רגע הפיגוע בירושלים

עוד הוסיף נתניהו: "עשרות פעמים בעבר הימצאותם של אזרחים עם נשקים מנעה אסון גדול. תומך במדיניות חלוקת נשקים וצריך להמשיך בה".

יובל דורון קסטלמן  (צילום: באדיבות המשפחה)
יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)

ביום חמישי, כזכור, נרצחו בפיגוע בכניסה לירושלים הרב אלימלך וסרמן בן ה-73, חנה איפרגן וליביה דיקמן בת ה-24. תחילה, דובר על שהמחבלים חוסלו ע"י לוחמי מילואים של צה"ל. עם זאת, בהמשך התבררו פרטים מטרידים על השתלשלות האירועים. 

את המחבל חיסל יובל דורון קסטלמן, שעבר במקום עם רכבו, ויצא ממנו לכיוונם. לאחר שנטרל את המחבל, הוא נורה ע"י חיילים שסברו כי הוא מחבל. האירוע מקבל תפנית אכזרית נוספת, כשעל פי עדי ראיה במקום, הוא הפציר בחיילים שלא לירות, ואף ירד על ברכיו. מצבו התדרדר ולאחר שעות שבהן נאבקו הרופאים על חייו, נקבע מותו בבית החולים.

קסטלמן, בן 38 ממבשרת ציון, היה עו"ד בנציבות שירות המדינה. משפחתו סיפרה כי "שירת בעברו בכוחות הביטחון. הוא תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם". היום היה אמור לחגוג קסטלמן את יום הולדתו.