ינון מגל ובן כספית פחחו הבוקר (שלישי) את תכניתם בשיח על נושאי האקטואליה שעומדים על סדר היום וכמובן על המשך המלחמה ברצועת עזה.

השניים שוחחו על הטענות הרבות שגרסו כי כוח צבאי שכלל - 100 חיילים מחטיבת הקומנדו לא נכח בדרום ב-7.10 כי הוקצה לאיו"ש, זו על מנת "לאבטח את הסוכה שח״כ צבי סוכות שם בתוך חווארה". "בסוף התברר שמדובר בכמה עשרות חיילים שעלו, והם עלו ביום חמישי בבוקר, עוד לפני ניסיון הפיגוע בחווארה שהיה בצהריים", השיב ינון. "כל עלילת הדם עם צבי סוכות הייתה שקר. הדבר היותר משמעותי הוא למה כל האירוע הזה כל כך דרמטי? למה מדברים על האירוע? זה לא שידעו שהולכת להיות התקפה ולא היו מספיק כוחות. זה לא האירוע, זה בכלל לא קשור לאירוע. אלו כוחות עתודה שמעבירים אותם ממקום למקום, והעבירו אותם כי אמרו שחמאס מורתע. זה מעיד על שנאת המתנחלים. הרי חצי מהכוח באוגדת עזה היה בחופשה בשמחת תורה". 

בהמשך, שאל: "למה לא מדברים על זה שהוציאו את האנשים לחופשה? למה מדברים על זה שהסיטו כוחות ליו"ש? למה זה מה שמעניין? למה זה תופס פי עשר נפתח תקשורתי מזה שנרצחו יהודים בפיגוע? למה מאשימים את המתנחלים? למה השנאה הזאת? קרתה לנו שואה קטנה, קרה לנו אסון, מספיק". 

"המתנחלים, כפי שאני אומר כל חיי, זו ישראל יפה, משרתת ונופלת, הגורמים הקיצוניים בקרב המתנחלים שהולכים ומתרבים מייצרים מצב בלתי אפשרי לכוחות הביטחון", הבהיר כספית בתגובה. "הסיפור הוא קשב המפקדים והאיסוף, כי יש שם משוגעים, גם שלנו, שכל הזמן שופכים בנזין על המדורה. זה המצב שבסוף מייצר 3-2 גדודים בעוטף עזה מול חמאס כל כך עוצמתי. חלק מהאשמה פה, ואת זה אומרים כל גורמי הביטחון, אלו אותם מטורללים שחייבים להמשיך לבנות עוד מאחזים גם ברגעים אלה".