בסוכנות הידיעות רויטרס דווח היום (שלישי) כי הנשיא ביידן האשים את חמאס בדבר התמוטטות הפסקת האש בשבוע שעבר, שעצרה את המלחמה של ישראל נגד עזה, ואמר כי "סירובו של הארגון לשחרר את הצעירות שנותרו הוא מה ששבר את ההסכם הזה" - זאת על רקע האשמות הדדיות בין ישראל וחמאס בהרס המשא ומתן להארכת הפסקת השבוע בלחימה, שהתחדשה בסוף השבוע האחרון.

יקבלו את תושבי עזה? החזון המצרי לתקופה שלאחר המלחמה
פוטין מפתיע: "מקווה לשפר את היחסים עם בריטניה"

כמו כן, נשיא ארה"ב אמר שחמאס אנס שוב ושוב נשים והשחית את גופותיהן במהלך מתקפת הטרור בישראל ב-7 באוקטובר, זו תוך ציטוט של ניצולים ועדים מהפיגועים. 

בנאום בגיוס כספים פוליטי בבוסטון, התייחס ביידן ל"דיווחים על נשים שנאנסו - שנאנסו שוב ושוב - וגופותיהן מושחתות בעודן בחיים, על גופות נשים שחוללו, טרוריסטים של חמאס גורמים לנשים ונערות כמה שיותר כאב וסבל ואז רוצחים אותן. זה מזעזע". 

הנשיא קרא לארגונים בינלאומיים לגנות אלימות מינית "ללא יוצא מן הכלל", זאת בעוד חמאס מכחיש בתוקף את ההאשמות על תקיפה מינית או הטלת מום  ב-7 באוקטובר או לאחר מכן. 

בימים אלו, משטרת ישראל חוקרת פשעי מין אפשריים של כמה ממאות האנשים שעצרו לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר. ממשרד המשפטים נמסר כי "קורבנות עונו, התעללו פיזית, נאנסו, נשרפו חיים ובותרו".

בתוך כך, ישראל קיימה ביום שני אירוע באו"ם בניו יורק שהתמקד באלימות מינית נגד נשים במהלך הפיגוע ב-7 באוקטובר ומתחה ביקורת על תגובת הגוף העולמי לפיגוע.

"כקהילה עולמית עלינו להגיב לאלימות מינית, בכל מקום שהיא מתרחשת, בגינוי מוחלט. לא יכולה להיות הצדקה ואין תירוצים. אונס ככלי מלחמה הוא פשע נגד האנושות", אמרה מזכירת המדינה לשעבר של ארה"ב, הילרי קלינטון.