פרסום ראשון: מסתמן הפתרון לוויכוח הפנימי הסוער בתוך הליכוד והמערכת הפוליטית סביב מועד חדש לבחירות במוניציפליות. נזכיר, כי שר הפנים משה ארבל הודיע כי הבחירות תתקיימנה בסוף ינואר. מבחינה טכנית ניתן לדחות את הבחירות עד לסוף פברואר מבלי לקיים מחדש את כל הליכי הבחירות.

אולם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומרבית פעילי השטח של הליכוד הביעו את התנגדותם להחלטה, זאת בטענה כי מועמדים רבים שאינם ראשי עיר מכהנים, נמצאים במילואים כמו גם פעילים רבים, ולכן הם דורשים דחייה נוספת של הבחירות. עם זאת, על פי החוק, דחייה מעבר לסוף חודש פברואר תחייב התחלת מערכת הבחירות מחדש, כולל לוחות זמנים להתפטרותם של עובדי מדינה, קיומם מחדש של הקמפיינים ופתיחה מחודשת של רשימות המועמדים ושל ספרי הבוחרים.

ברקע הדרישה ההולכת והגוברת לדחייה נוספת של הבחירות, ל"מעריב" נודע כי מסתמן הפתרון לכך. על פי הצעת הפשרה: החקיקה תשונה ותקבע כי במצב חירום יוקפאו הליכי הבחירות ולוחות הזמנים עד לתום מצב הלחימה ובלבד שהבחירות תתקיימנה במועד הקרוב ביותר האפשרי מסיום הלוחמה. לא ייפתחו הליכים חדשים, אלא הבחירות תתקיימנה במסגרת ההליכים שהוקפאו עם תחילת הקרבות. על פי הערכות, אם הפשרה תתקבל וחקיקה זאת תאושר, הבחירות המוניציפליות תתקיימנה באזור אפריל-מאי.

בתוך כך, שר האוצר סמוטריץ' אמר היום: "אני קורא לשר הפנים לדחות את מועד הבחירות המוניציפאליות. לקיים בחירות בזמן מלחמה זו סטירת לחי למשרתים במילואים, למשפחותיהם ולבוחריהם. לדוגמה- ברשימות הציונות הדתית בבחירות המוניצפליות 62% מבעלי התפקידים משרתים כעת במילואים. צריך לקיים את הבחירות רק לאחר המלחמה".

מלשכת שר הפנים נמסר: ״מועד הבחירות הקבוע בחוק  לרשויות המקומיות הוא ה 30.1.24 למעט ב-14 הרשויות המפונות בקו העימות. כל פרסום אחר לא נכון״.