לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקבינט החברתי כלכלי ידון מחר (ראשון) בצהריים בסוגיית אישור כניסתם של פועלים ערבים מאזור יהודה ושומרון לישראל, כדי להכין את המתווה וההמלצות לדיון ואישור של הקבינט המדיני-ביטחוני שיכונס מחר בערב. 

פוליטיקה בזמן מלחמה: כך פועלת רשת המודיעין של נתניהו בליכוד | אנה ברסקי
המקורבת לשעבר של נתניהו תוקפת: "הממשלה הזו צריכה לעוף"

‏בדיון המקדים, שהתקיים אצל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפני שבוע, התגלו פערים בין תמונת המצב שהציגו משרדי השיכון והחקלאות - שטענו למחסור חמור בכח אדם בענפי הבנייה והחקלאות, לבין משרד האוצר - שלטענת המשרד, הנתונים שהציגו לא מלמדים על השפעה כלכלית משמעותית של הסגר.

סמוטריץ' על יהודה ושומרון (צילום: ערוץ הכנסת)

‏סמוטריץ' דרש מהמשרדים, המל"ל והשב"כ להציג נתונים מדוייקים המלמדים על המחסור בפועלים. כמו כן, סמוטריץ' דרש לתת הסבר לגבי הניטור והאישור הפרטני של העובדים, בדגש על היכולת של השב"כ לעמוד במשימה לנוכח שאר משימותיו במלחמה.

‏דרישה נוספת של סמוטריץ' הייתה להשוות בין תנאי הכנסת פועלים ערבים ליישובי איו"ש לבין התנאים להכנסת הפועלים אל תוך קו הירוק. שר האוצר אף הודיע כי לא יעלה לדיון בקבינט את נושא הכנסת הפועלים לתחומי הקו הירוק, גם כאשר הנושא יהיה מוכן לדיון, אלא אם יוחלט באותו דיון כי הסמכות לקביעת המדיניות בנושא הכנסת פועלים בהתיישבות תהיה בדיוק אצל אותו גורם שבידיו יהיו הסמכויות בתוך תחומי הקו הירוק. נכון להערב, הנתונים והמידע שדרש סמוטריץ' טרם התקבלו.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צפוי להתנגד מחר למתווה שיחדש את הכנסת פועלים ערבים מיו"ש. הוא ייצג בקבינט את עמדתה של המשטרה, שאף היא מתנגדת לכניסת אותם עובדים לישראל. ‏בסביבתו של בן גביר אומרים: "לצערנו יש מי שעדיין שבוי בקונספציה. הכנסת פועלים מאיו"ש אינה שונה במהותה מהכנסת פועלים מעזה, שתוצאותיה התפוצצו לנו בפנים בשבת השחורה. אותם פועלים שיתפו פעולה והעבירו מידע למחבלי החמאס. זאת ועוד, כניסתם לישראל פירושה כניסת אנשים החשופים להסתה יומיומית במסגדים ובתקשורת הערבית נגד ישראל. אסור לחזור על אותו מודל של עזה בהכנסת פועלים מאיו"ש - מתכונת לאסון".