הסוף למשבר עם שר הכלכלה? אגף התקציבים במשרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה סיכמו היום (ראשון) על הקטנת הקיצוץ לתקציב המשרד לטובת צמיחה וסיוע לעסקים בפריפריה, כך שעד לסוף השנה יתווספו למשרד הכלכלה והתעשייה 240 מיליון שקלים נוספים.

"אריה בשלום, שפן במלחמה": הכרוז החדש של צה"ל שלועג לחמאס
"למה לא מכניסים טנקים עם בנות לעזה?": אחרי העימות עם אדווה דדון, קהלני לא חוזר בו

בהתאם לסיכום, עד לסוף שנת 2023 יתווספו למשרד הכלכלה 93 מיליון שקלים להשקעות בתעשייה ובהעלאת ההון האנושי בפריפריה, 50 מיליון שקלים להכשרות מקצועיות חיוניות לתקופת המלחמה, 67 מיליון שקלים לפיתוח אזורי תעשייה בפריפריה, 15 מיליון שקלים להטמעת ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית, 11.5 מיליון שקלים לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה כדי לסייע לעסקים קטנים ובינוניים ולמיצוי זכויותיהם בזמן המלחמה וליווי המפונים במלונות, שני מיליון שקלים למנהלת צמיחה ו-מיליון שקלים למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לטובת עידוד הייצוא מהפריפריה.

טלי גוטליב בביקורת על תקציב המדינה (צילום :ערוץ הכנסת)

שר הכלכלה ניר ברקת אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שמח לבשר שהגענו להסכמות עם משרד האוצר על תוספת של 240 מיליון שקלים לטובת סיוע לעסקים בפריפריה וצמיחה במלחמה, כפי שביקשתי. אני מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, לאנשי אגף התקציבים וליו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן. לצד הניצחון בשדה הקרב הצבתי יעד של ניצחון בשדה הכלכלי. חובתנו להציל את העסקים בפריפריה ובאזורי הלחימה ולשמור על הכלכלה שלנו שתצא מחוזקת מהמלחמה. יחד ננצח".

כזכור, בשבוע שעבר, במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת, אמר ברקת כי הוא לא יתמוך בתקציב המדינה "אם לא נקבל 250 מיליון שקלים להציל את העסקים בצפון ובדרום".

"למישהו בחדר הזה נשמע סביר שהמילואימניקים שמחרפים את נפשם בחזית יתעסקו בדאגות של פרנסה? אם העסקים באזורי הלחימה יקרסו ולא ישרדו את המלחמה - זה ניצחון לחמאס. אני כשר הכלכלה של מדינת ישראל לא אתן ידי לתקציב שיביא לקריסה של העסקים בפריפריה", הוסיף.