ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה הלילה (שני) ללא קיום ההצבעה בסוגיית הכנסת הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לישראל. זאת, על אף שבמהלך הישיבה הביעו נציגי צה"ל, מתאם הפעולות בשטחים והשב"כ תמיכה בכך. שר האוצר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שני) לדברים בראיון לגלי צה"ל.

גיא פלג על חקירת מות יובל קסטלמן: "ניסו לקבור את התיק"
אין מנוס ממלחמה בצפון: כך הגיבו בחיזבאללה לאולטימטום של ישראל

"סברתי שמדובר בשגיאה", אמר בפתח בראיון. "יש דרכים אלטרנטיביות להתמודד עם הקושי - ואפשר וצריך לעשות עוד הרבה. בעת הזאת, בתוך מלחמה - מדינה נורמלית לא מכניסה אויב, כסף לא קונה שקט".

"הביטחון של האזרחים מעל הכל. עד לפני חודשיים אמרו לנו על עזה... במהות מדובר באותם נאצים, באותם דאעש ששונאים אותנו", המשיך השר ואמר כי "לפי הסקרים 80 אחוז מהאוכלוסייה ביהודה ושומרון תומכת בטבח. צריך להבין שמדובר באויב מסוכן שרוצה להשמיד את מדינת ישראל".

"הפכתם את אורית סטרוק ועניין ההתיישבות לשק חבטות", הוסיף והבהיר: "אני לא אתן לשום בירוקרטיה לסכן חיים. האנשים ששם הם השכפ"ץ של מדינת ישראל. הבירוקרטיה הישראלית הורגת, מכלה כל חלקה טובה, ובמדינה זה מסוכן פי כמה".

איך אתה פותר את זה שחסרות ידיים עובדות? זוגות צעירים שרוצים לבנות בית?
"יש כמה עשרות אלפי פועלים שעובדים בענף הבניה. צריך להביא עוד. גם אם יש בעיה זה לא יפתור אותה אם נכניס פועלים. אנחנו מטפלים בזה, אני לא אפרט הכל, עושים הסכמים בילטרליים, ננסה לתת פתרון. יש כאן הזדמנות. בהרבה מדינות יש בנייה מתועשת שדורשת פחות ידיים עובדות. זה יכול לקחת כמה חודשים, אולי יותר מזה. אנחנו נצטרך להסתכל על כל הקשת. ההערכה היא שעד סוף ינואר ייכנסו עוד 10 אלפים פועלים".

בהמשך התייחס לסוגיית התקציב ואמר כי הוא מקווה שהוא יאושר. "פעלנו שהכל יהיה בתקציב. הוא מתקדם ויעבור. מקווה שנאשר. אין פה רק אישור שצריך לקבל למשרד האוצר, זו פרוצדורה. אם התקציב יעבור זה תלוי בחברי ועדת הכספים. נעביר תקציב כאשר כל דבר יגיע ליעדו".

סמוטריץ' יוצא מועדת הכספים (צילום :ערוץ הכנסת)

 לסיום אמר סמוטריץ': "אני שר האוצר של כל אזרחי ישראל - מסתכלים על הצרכים של כולם, ודואגים גם לציבור הדתי והחרדי ולצרכים שלהם. כולם היו בנינו. יש לוחמים שנלחמים כתף אל כתף, ואז יוצאים הביתה לאפטר קצר, מסתכלים מה קורה בתקשורת ולא מבינים".