יו"ר תקווה חדשה, חבר הקבינט הביטחוני השר גדעון סער נשא דברים הערב (שלישי) בהדלקת נר שישי של חנוכה עם משפחות שכולות, והתייחס לממשלת החירום הלאומית: "אני גאה על כך שכבר ביום שבת ב – 7 באוקטובר, שעות ספורות אחרי תחילת המתקפה הברברית של מרצחי החמאס – התחלתי לפעול להקמת ממשלת החירום הלאומית. זאת לא הייתה ממשלת חלומותיי. זה היה על בסיס ממשלה שהתנגדתי לה בחריפות מיומה הראשון. אבל זאת הייתה הממשלה היחידה האפשרית להתמודד עם חלום הביעותים של ה – 7 באוקטובר. ממשלת החירום היא מעשה פטריוטי מובהק והיא נועדה להיות ממשלת הצלה לישראל בשעתה הקשה ביותר מאז מלחמת העצמאות. האחדות בינינו נותנת אפשרות לממשלה ולקבינט הביטחוני לקבל החלטות קשות, החלטות קורעות – לב, החלטות של חיים ומוות, החלטות בין חלופות שכולן קשות וכואבות ! עתה אין החלטות טובות. יש החלטות הכרחיות". 

לאחר הסערה שעורר, נתניהו: "לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו"

עוד מדבריו: "אחיי ואחייותי, חיילינו נלחמים ביחד בעוז – נפש בעזה. לחימה קשה במעוזי החמאס. יש לחימה בגבול הלבנון. יש מתקפות על ישראל מסוריה הקרובה ומתימן הרחוקה. גם ביהודה ושומרון יש ניסיונות פיגוע וצה״ל נלחם גם שם בטרור הפלסטיני בעוצמה רבה. רבים מאזרחינו – בדרום ובצפון – כבר למעלה מחודשיים אינם בביתם. חטופים רבים עדיין בשבי האויב האכזרי בעזה. בזמן זה יש כאלה שעומדים עם ״סטופר״ ביד: נו מתי אתם פורשים? מתי אתם מפרקים את ממשלת החירום?"

"וזה באותה העת שבקהילה הבינלאומית אנו עומדים במערכה עזה. לוחצים עלינו: מתי אתם מסיימים? בסוף השבוע רק עם וטו אמריקני נבלמה במועצת הביטחון ההצעה לכפות עלינו הפסקת אש. ארה״ב הודיעה ביום חמישי האחרון: איננו מציבים לוחות זמנים לישראל. הם לא הפעילו את הסטופר. אבל אצלנו יש כאלה שכבר הפעילו אותו. ישראל מותקפת בכמה חזיתות! איפה אתם חיים?"

"אני רוצה לומר הערב דברים ברורים: חשוב לשמור על ממשלת החירום בתקופת המלחמה. הרי מי יקבל עידוד מפירוק ממשלת המלחמה? החמאס. החיזבאללה. איראן. המלחמה הזאת גורלית לעתיד ילדינו ונכדינו בארץ הזאת. אין לחזור למלחמות היהודים בזמן המלחמה באויב!"

סער התייחס גם לימים שלאחר המלחמה: ״לא אאפשר להשתמש בפטריוטיות שלי, בפטריוטיות שלנו לצרכים שאינם קשורים לטובת המדינה. לנגד עיני יהיה רק האינטרס הלאומי. לא אדבר פוליטיקה הערב. אומר רק זאת: אחרי המלחמה – יגיע זמן התיקון של החברה הישראלית. ונדרש תיקון גדול. גם תיקון פוליטי. ואנחנו נהיה כרגיל גם שם – בחזית הזאת. אבל נשמור על הסדר הנכון של הדברים: קודם כל – מכריעים את האויב ביחד. רק אחר כך – חוזרים לשיגרה הפוליטית".

באשר לסכנות המדיניות הצפויות: "אני מזהה ניסיון פלסטיני, ערבי, בינלאומי לנסות ולקדם שוב לקדמת הבמה את הרעיון המסוכן של הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. אל תקלו בכך ראש, ידידי. אני אומר לכם: ביום שאחרי – אחרי המערכה הביטחונית – נצטרך להדוף סכנות מדיניות. זה גורלנו. חלילה לנו – אחרי ששילמנו בריבית דריבית על טעויות העבר, לחזור לנתיב הנסיגות, החולשה והוויתורים.  חלילה לנו אחרי שאנו משלמים בדם טובי בנינו לחזור לאשליות העבר".

לסיום, הדגיש: "לא נסכים למדינת טרור פלסטינית – לא ביהודה ושומרון ולא בעזה! לא נסכים לוותר על האחריות הביטחונית – לא ביהודה ושומרון ולא בעזה. לא נסכים לפגיעה בהתיישבות ביהודה ושומרון, כי הזכות להתיישב בארץ – ישראל כרוכה בזכותנו לביטחון לאומי, כפי שלמדנו ממורנו מנחם בגין עליו השלום. וכשפוגעים בהתיישבות – בסוף נפגע גם הביטחון".