מלחמת חרבות ברזל: בשבוע שעבר נורה מטח משמעותי של טילי נ"ט לכיוון גבול הצפון על ידי חיזבאללה, שעל פי ההערכות הובילו לנזק ל־15 בתים במטולה, אחד מהם נהרס כליל. דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, התייחס היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM להתגברות הירי בצפון, ואף הבהיר כיצד יש לנהוג באשר למצבה של רצועת עזה ביום שאחרי.

"אנחנו אמורים לנקות אחריהם? זה לא יקרה": בארה"ב מאבדים סבלנות כלפי ישראל
ביקורת על נתניהו מצד משפחות החטופים: "לא חכמה להיפגש עם כאלה שנבחרו בפינצטה"

"אחרי 7 באוקטובר אני חושב שמה שצריך להיות עכשיו ברצועה זה במקום לקרוא להם ללכת דרומה, לקרוא להם ללכת לחופים, ספינות חיל הים שמות אותם בחופי לבנון, יש שם מספיק מחנות פליטים, ולשים רצועת ביטחון מהים עד הגדר, ריקה לחלוטין, למען יזכרו כולם את כל מה שהיה שם. לשטח הכול בדיוק כמו שיש היום באושוויץ", טען בפתח הראיון.

"להגיד לכל עזה ללכת לחופים, ספינות חיל הים מעמיסות את המחבלים שנמצאים שם בחופי לבנון. כל הרצועה ריקה, משוטחת לחלוטין, בדיוק כמו באושוויץ. שיהיה מוזיאון, שכל העולם ילמד מה מדינת ישראל מסוגלת לעשות ושאף אחד לא יחיה ברצועת עזה, ברצועה הזו, למען יראו וייראו, זה מה שצריך לעשות. מה שהיה ב־7 באוקטובר זה סוג של שואה שנייה. יש מחנות פליטים בלבנון, הם חיים שם. לשים אותם ולהשאיר את המקום שומם והרוס כדי שזה יהיה מוזיאון. כדי להראות לכל העולם שבעל הבית השתגע".

היתקלות לוחמי חטיבה 188 עם מחבל בפיר מנהרה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בהמשך, הבהיר: "גם חיזבאללה רואה מה קורה בדרום, וככל שלא נסיים שם את העבודה כמו שצריך שזה אומר לשטח שם הכל, אם לא נעשה זאת חיזבאללה יגיד 'הישראלים עוד פעם מטומטמים ומכילים'. אני לא מצליח להבין איך ישראל לא מסוגלת נגד ארגון טרור, חזק ככל שתהיה. המדינה פוחדת, עוקרת אנשים מבתיה. אנחנו ממש לא חופשיים בארצנו. המדינה לא יודעת מתי. יש לנו את כל הזמן שבעולם, אנחנו סומכים על צה"ל. אנחנו נותנים את כל האמון. אבל תגידו מתי וכמה זמן".

"איפה מדינת ישראל?", שאל אזולאי בתום דבריו. "אני יכול לחיות עם זה שחיזבאללה לא יהיה על הגדרות, עשרה קילומטר וצפונה. צריך להגיד לתושבי הצפון העקורים מבתיהם מתי ואיך זה קורה. אנחנו לא רוצים מלחמות ולא רוצים הרוגים. אני לא רואה שחיזבאללה יעשה את זה בשלום, לא רואה את זה קורה".