לאחר העימות הפומבי בין שר הפנים משה ארבל ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מועד קיומן של הבחירות המוניציפליות שנדחו בשל המלחמה, היום (שני) הודיעה ש"ס על התרככות בעמדתה. עם זאת, נראה שההודעה יצאה שלא על דעתו של השר ארבל, שמלשכתו נמסר: ״לא תקודם חקיקה ממשלתית לדחיית מועד הבחירות. המועד  הקבוע בחוק הוא 30.1.24״.

השר ארבל לא מתרגש מהמתקפה נגדו, ומבהיר: "יהיו קלפיות בעזה ב-30 בינואר"
סערת הבחירות המוניציפליות: הושגה פשרה - זו ההצעה המקודמת

בהודעת המפלגה נכתב: "יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הודיע אתמול לראשי הציונות הדתית ולכל הנוגעים בדבר, שלאור הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים בהגנת עם ישראל ואינם יכולים להיערך כראוי, הרי שבאם יימצא רוב בוועדת הפנים לדחיית מועד הבחירות ל-27 בפברואר, סיעת ש"ס תתמוך בדחייה זו. 

"יובהר, כי המועד 30 בינואר נקבע על פי חוק שחוקקה הכנסת, עליו הצביעה פה אחד. שר הפנים משה ארבל הודיע על קיום הבחירות במועד זה לאחר שבדק וגילה כי אין את הרוב הדרוש בוועדת הפנים, בממשלה ובמליאה לדחיית הבחירות. כמו כן בדק מקצועית מול כל גורמי המקצוע כמו הצבא, המשטרה ושאר הגורמים שהודיעו כי הם ערוכים לקיום הבחירות ב-30 בינואר. משכך, הוא מחויב על פי חוק לקיים את הבחירות במועד זה ולהכין אותן כראוי. כאמור, ככל ויימצא רוב לשינוי המועד, ש"ס תתמוך בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "אני פשוט לא מצליח להבין את ליקוי המאורות שעובר על חבריי בממשלה ובמיוחד שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שבמקום להתחשב במילואימניקים ולדחות את הבחירות לאחר המלחמה הם רצים לזה באמוק, ורוצים להביא לנו מערכת בחירות רווית יצרים ומחלוקות. ההחלטה הזו היא פוליטיקה קטנה שמשרתת אינטרסים של כמה פוליטיקאים וחושפת מופע צביעות לא יאמן".

מסיעת יהדות התורה נמסר: "בנושא הבחירות המוניציפליות עמדתנו היא לדחות את הבחירות לסוף חודש פברואר".