נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (רביעי) במועצה האזורית הר חברון ואמר בשיחה עם לוחמי חטיבת יהודה כי הוא "מבקש לחזק את קבינט המלחמה בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת כל החברים בקבינט על ההחלטות השקולות והאחריות". הרצוג הדגיש כי "אנחנו נמצאים במערכה ארוכה, קשה, כבדה וכואבת מאוד, ונעשה הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה".

"נתניהו מבין שהתמרון לבדו לא יחזיר את החטופים": פרטים חדשים על מפגש המשפחות עם רה"מ
המסר האצילי של אמו של יותם חיים לחיילים שירו בו בשוגג, וההבטחה מנתניהו

"אנחנו עוסקים בזה יומם וליל", אמר הנשיא. "אתמול הודעתי בצורה פומבית שאנחנו מוכנים להפסקת אש ולהפוגה הומניטרית כדי להיכנס לעוד סבב של החזרת חטופים במהרה. זאת שליחות גדולה ופדיון שבויים זו מצווה גדולה, ובמקביל לכך גם להמשיך במערכה עד הניצחון, כדי לשנות את פני האזור ולהביא עתיד טוב יותר".

"חשוב לי מאוד בהזדמנות הזאת לחזק את מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, שעובר ימים לא פשוטים של התקפות אישיות בוטות, חצופות ומכוערות", המשיך הרצוג. "צה״ל עושה הכל - כמו שאני רואה כאן עם חטיבת יהודה - הכל כדי להגן על התושבים. התושבים וצה״ל אחד הם בכל כך הרבה מובנים. יש קבוצת מיעוט קולנית שגורמת נזק נורא גם להתיישבות וגם לצה״ל וחשוב מאוד שנעמוד מולה ונבהיר לה ש'עד כאן'. אנחנו מאמינים במדינת ישראל ומאמינים בחוקיה וביכולות שלה, ובצה״ל שלנו שהוא המוקד לאחדות הכי גדול שיש לנו. כל העם כולו ניצב מאחורי צה״ל. בנינו ובנותינו בצה״ל, וצה״ל הוא צבא העם ששומר על העם, מגן על העם, ויביא לנו גם את הניצחון".

הנשיא הרצוג בריאיון לרשת סקיי ניוז (צילום :Sky News)