רוב מובהק בקרב אזרחי ישראל תומכים בביצוע עסקה נוספת להחזרת חטופים בתמורה להפסקת אש. כך עולה מסקר מעריב שיפורסם במלואו מחר.

על פי הסקר, 67% מכלל המשיבים ענו שהם תומכים באפשרות לביצוע עסקת חילופי שבויים עם חמאס בדומה לעסקה האחרונה שבוצעה עם ארגון הטרור, במסגרתה הוחזרו עשרות חטופים לישראל וצה"ל ביצע הפוגה בלחימה ברצועה. 22% אמרו שהם מתנגדים לביצוע עסקה בתמורה להפסקת אש, ו-11% ענו שאינם יודעים.

בפילוח לפי כוונות הצבעה, 84% ממצביעי מפלגות האופוזיציה שלפני הקמת ממשלת החירום ענו שהם תומכים בביצוע עסקה בתנאים שהוצגו ורק 11% מתנגדים. 5% ענו שאינם יודעים. גם בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה ישנו רוב לתומכים בביצוע העסקה, אולם הוא קטן יותר באופן משמעותי: 51% ענו שהם תומכים בעסקה לעומת 35% שמתנגדים ו-14% שאינם יודעים.

הסקר נערך במקביל לשורה ארוכה של דיווחים מהימים האחרונים לפיהם ישראל וחמאס מנהלים מגעים בניסיון להגיע לעסקת שבויים חדשה. אתמול דיווח ה"וול סטריט ז'ורנל" שחמאס דחה הצעה ישראלית לעצור את הלחימה לשבוע לפחות בתמורה לשחרור חטופים, והיום נמסר שארגון הטרור הקשיח עוד את עמדתו והצהיר ש"לא תהיה עסקה נוספת עד לסיום המלחמה". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אנחנו נלחמים עד לניצחון. לא נעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה – חיסול חמאס ושחרור כל חטופינו".

הסקר נערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il. הוא נערך אתמול והיום וענו עליו 502 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת, יהודים וערבים. טעות הדגימה המירבית עמדה על 4.3%.

כיצד הממצאים משפיעים על מפת המנדטים ועמדות הציבור בנושאים העומדים על הפרק? תוצאות הסקר המלאות יפורסמו מחר במעריב.