חבר הכנסת חנוך מילביצקי קרא הבוקר (שני) לשיר ניר ברקת להתפטר במקרה שיש בידיו מידע לפיו צה"ל נותן הנחיות לסכן חיילים, זאת לאחר שהאחרון תקף את קבינט המלחמה ואמר כי "הלוחמים לוקחים סיכונים יתר על המידה ואנחנו משלמים מחירים כבדים. בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, אמר מילביצקי: "אם הייתי שר בממשלה וחושב שהממשלה מסכנת חיילים, הייתי מסביר למה אני אומר את הדברים, ואם לא הייתי מצליח לשכנע - הייתי מתפטר". 

הערכה בישראל: אם חיזבאללה לא יתקפל, אין מנוס ממלחמה

"אני חושב שכל מי שמתעסק בפוליטיקה לא מיטיב עם עצמו, מעבר לשאלות המוסריות שזה מעלה", אמר חה"כ מהליכוד. "אני לא חושה שהציבור יהיה סלחני למי שמתעסק בדברים הללו כרגע, טוב שהנשיא אמר את מה שאמר. אף פעם לא שמעתי ולו קמצוץ מהדברים שנאמרו. אם הייתי שר בממשלה וחושב שהממשלה מסכנת חיילים, הייתי מסביר למה אני אומר את הדברים, ואם לא הייתי מצליח לשכנע הייתי מתפטר. אם יש בפניו מידע שצה"ל נותן הנחיות לסכן חיילים - מצופה שיחשוף למה הוא אומר את הדברים ושיתפטר". 

"לשמוע את הדברים הללו ביום ששכלנו כל כך הרבה לוחמים ושמאות אלפי מילואימניקים נמצאים בחזית, זה חוסר אחריות מדרגה ראשונה, ואני עדין", הוסיף ח"כ מילביצקי. "אם יש ממש במה שברקת אמר, מצופה שיחשוף על מה הוא אומר את הדברים ושיתפטר. לא הייתי נשאר בממשלה דקה אם הייתי חושב שזה מה שנעשה בממשלה. הדברים שאמרתי לגבי ברקת נכונים גם לגבי בן גביר". 

אתה מציע לשר ברקת להתפטר?
"אם יש ממש במה שהוא אמר אתמול, אם יש בפניו מידע שאומר שצה"ל, בין אם בדרג המבצעי ובין אם בדרג המדיני, נותן הנחיות לסכן חיילים בגלל כל מיני שיקולים לא מבצעיים, מצופים שני דברים - א', שיחשוף על מה הוא אומר את הדברים המופרכים האלה, ו-ב' שיתפטר. אני לא הייתי נשאר בממשלה דקה, אם הייתי חושב שזה מה שנעשה בממשלה הזאת. אפשר לחלוק על תפקודו של רה"מ, אפשר לבוא ולהגיד את זה, אפשר גם לבוא ולהגיד שאתה רואה את עצמך בתור מישהו שיתמודד נגדו ויחליף אותו, אם כך אתה חושב שאתה רוצה לעשות, אבל שוב, בזמן לחימה, להיתפס במן דבר כזה שבאמת הוא חסר שחר ולהוציא כזאת הודעה, בתקופה שכל בוקר אנחנו מקבלים בשש בבוקר את ה'הותר לפרסום' המזעזע הזה. אין לי איך להצדיק את הדבר הזה".

מה עם בן גביר?
"הדברים שאמרתי לגבי ברקת, נכונים גם לגבי בן גביר. מי שחושב שהוא נמצא בממשלה שהיא לא עושה מה שצריך כדי להכריע, שהיא מסכנת חיי חיילים, שיקומו ויעשו מעשה. אבל לשבת בממשלה וכל הזמן לבקר ולצקצק מבפנים בלי לעזוב את הכיסא, זו חוכמה קטנה מאוד". 

רה"מ גם בקמפיין?
"היו לי איתו כמה שיחות בזמן האחרון. ניסיתי לקבל ממנו תגובה לכל מיני דברים שקורים עם סיעת הליכוד בכנסת, לקבל את התערבותו בדברים שחשבתי שנכון לטפל. הוא לחלוטין לא קשוב ולא עוסק בזה, ולכן אני לא יודע על בסיס מה את אומרת. התרשמותי מהשיחות שהיו לי איתו זה שהוא לחלוטין לא באירוע הזה".