מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, שבר הבוקר (שני) שתיקה לראשונה מאז תחילת המלחמה ומתקפת ה-7 באוקטובר, במכתב ששלח לראש ולחברי הלשכה המדינית של חמאס.

לא רק עסקה: התסריט היחיד של סינוואר לצאת בחיים מהמלחמה

"גדודי עז אלדין אל-קסאם מנהלים קרב עז, אלים וחסר תקדים נגד כוחות הכיבוש הישראליים וצבא הכיבוש סובלים אבדות כבדות בחייהם ובציוד", כתב סינוואר לפקודיו.

"במהלך המלחמה הקרקעית, גדודי אלקסאם תקפו לפחות 5,000 חיילים וקצינים, שליש מהם נהרגו, שליש נוסף נפצעו קשה והשליש האחרון נכה לצמיתות. באשר לכלי רכב צבאיים, 750 מהם הושמדו. נהרס, לחלוטין או חלקי.  גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש, והם בדרך לריסוקו, והוא לא ייכנע לתנאי הכיבוש", הוסיף.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של סינוואר מגיעים על רקע מה שנראה כמתיחות גוברת בצמרת חמאס על רקע חילוקי דעות בנוגע למציאות שתשרור ברצועה ביום שאחרי המלחמה. ה"וול סטריט ז'ורנל" דיווח בשבוע שעב כי נציגים של הרשות הפלשתינית מנהלים מגעים עם יריביהם מהלשכה המדינית של חמאס בשאלה. על פי הדיווח, השיחות שמתקיימות יכולות להוביל לקרע פנימי בתוך חמאס, שכן ההנהגה המדינית של ארגון הטרור שיושבת בדוחא מנהלת את המגעים במנותק מהזרוע הצבאית שנמצאת בעזה. יותר מכל, מי שנותר מחוץ לשיח החריג הזה – המתקיים בין שתי התנועות הפלשתיניות היריבות – הוא יחיא סינוואר, שלא שותף למהלך כלל וייתכן שיבודד.

העיתון ציין שלפי מקורותיו, השיחות הללו כבר יצרו מתחים בקרב הנהגת חמאס מול סינוואר ואנשיו. לדבריהם, סינוואר לא מעוניין שחמאס תמשיך לשלוט ברצועה ביום שאחרי, מאמין שהמלחמה עדיין לא אבודה מבחינתו וסבור שמוקדם יותר להתפשר, חרף הלחץ הצבאי האדיר שמפעילה ישראל.הציטוטים שהובאו בכתבה מפי חברים בהנהגה המדינית של חמאס בקטאר הם מתונים בצורה חריגה, וייתכן שמהווים הבנה של הארגון בהיקף האסון שהמיטה המלחמה על רצועת עזה. "אנחנו לא נלחמים רק כי אנחנו רוצים להילחם", צוטט חוסאם בדראן, חבר הלשכה המדינית בעודו מתראיין מווילה בפרברי דוחא, "אנחנו רוצים שהמלחמה תסתיים. אנחנו רוצים להקים מדינה פלסטינית בעזה, הגדה המערבית וירושלים".