ממשלת החירום בסכנה? בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו חוששים מפרישה אפשרית של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, משולחן הממשלה, כשבמקביל לא ברור לאן מועדות פניו של גדעון סער ומפלגתו. עד לא מזמן ההנחה השלטת הייתה כי סער ירצה להישאר בממשלה, גם כאשר השר בני גנץ יעזוב, אך לאחרונה השתנה הלך הרוח, וכעת בליכוד כלל לא בטוחים שסער יישאר, אלא להיפך, גובר החשש שהוא יפרוש יחד עם בני גנץ.

הסערה התורנית שעלולה לפרק את הממשלה היא ההחלטה של השר לביטחון לאומי שלא להאריך את כהונת נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי. מהמחנה הממלכתי נמסר כי "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה". גם גדעון סער הצטרף וצייץ בחשבון ה-X שלו: "הסכמים יש לכבד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מי שתקף בנוסף את החלטת השר, היה יו"ר ש"ס אריה דרעי, שבשיחות פנימיות אמר כי ״כמי שהיה שושבין ההסכם בין גנץ ונתניהו להקמת ממשלת החירום, הסכמים צריך לכבד, אי כיבוד ההסכם והפסקת כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר עלולה לפרק את הממשלה ולפגוע קשות במאמץ המלחמתי". גם ח"כ משה גפני הצטרף לביקורת על בן גביר בשיחות פנימיות: "אנחנו מתנגדים לזעזועים פנימיים בזמן המלחמה ועל כן אנחנו דורשים לכבד את ההסכמים גם בנוגע לנציבת השב"ס".

כאמור, השר בן גביר הודיע כי לא יאריך את כהונת נציבת שב"ס והצהיר כי "המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב"ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו ופקודותיו הסוהרים והסוהרות מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים, היום יותר מתמיד. נציבת שב"ס כיום, שמסיימת את תפקידה בעוד מספר שבועות, לא עמדה בתפקידה".

איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)
איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)

"היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה. הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות אסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על "מתיחות באגף". היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ואף נהגה באותה מדיניות מחפירה במקרים נוספים".

"לסוהרים מגיע נציב ראוי יותר שיגן על גופם וכבודם. למחבלים מגיע יחס נוקשה ולא פינוקים על רציחות יהודים. למדינת ישראל מגיע ניצב שמכבד את הציבור הישראלי, לא מטייח ולא משקר. לכולנו מגיע אדם ראוי בנציבות שירות בתי הסוהר", הוסיף.