שרת המשפטים לשעבר איילת שקד שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס ב־104.5FM רדיו צפון על ההודעה שפרסמה אתמול בעקבות פסיקת בג"צ ובה כתבה: "זו פסיקה רעועה מבחינה משפטית, מטלטלת מבחינה משטרית ועל רקע המצב במדינה - בעיקר מקוממת. לטעמי, בימים אלה שחיילינו מאוחדים בחזית ומצפים לאחדות דומה בעורף - לא היה מקום לפרסום כה נמהר של פסק דין שנוי במחלוקת שכזה", כך לטענתה.

לאחר ביטול עילת הסבירות: המהלך המפתיע של יריב לוין למען מערכת המשפט | פרסום ראשון
תפסתם מרובה, לא תפסתם: הרמז של השופטים שתמכו בביטול חוק היסוד ללוין ורוטמן

לדבריה, "אני חושבת שזה לא הזמן לדברים האלה, לוחמינו מחרפים את נפשם בעזה, ממש ככה, ומה שהם רוצים זה לשמוע קולות מאחדים. צריך לשמור על אחדות על ישראל. הנושא הזה זה נושא מאוד מפלג, הנושא הזה קרע את החברה הישראלית לשניים, ואסור לחזור לשם. גם הממשלה וגם בית המשפט יכלו למצוא פתרון כדי לא לפרסם את הפסיקה הזו עכשיו. הם פרסמו את זה עכשיו בגלל שהשופטת חיות פורשת. את הדברים האלה היה צריך לעשות לא ברגע האחרון, הממשלה יכלה אפילו לדחות את כניסתו של החוק לתוקף ואז בית המשפט לא היה נדרש לדבר הזה ואז היה רוב נגד פסילת החוק".

השרה לשעבר העידה: "כשאני נכנסתי לתפקיד שלי כשרת משפטים היה שופט שמרן אחד, היום יש שבעה, בסוף שבעה שופטים חשבו שהחוק לא צריך להיפסל. אם הממשלה הזו הייתה ממשיכה בקו שלי וקודם כל מתעסקת במינוי שופטים, אחד שמרן אחד ליברלי, כבר אז היה רוב שמרני בבית המשפט העליון והפסיקה הזו הייתה נראית אחרת. הם דהרו לשינוי אגרסיבי מבלי לטפל קודם בזהות השופטים וזה מה שקרה. צר לי שדווקא בממשלת ימין קרתה מהפכה חוקתית שנייה".

בהמשך, עוד ציינה כי "אני מאוד מקווה שאחרי המלחמה לכשתקום כנסת אחרת יגיעו לנוסח מוסכם על חוק יסוד חקיקה, וזה יעשה סדר. זה יקבע באיזה רוב שופטים יכולים לבטל חוק, זה יקבע שאי אפשר לפסול חוקי יסוד וזה יקשיח את הדרך שבה הכנסת מחוקקת חוקי יסוד. שהכנסת גם לא תוכל להעביר חוק יסוד על חודו של קול. את כל הדברים האלה צריך לעשות בהסכמה רחבה אחרי המלחמה, יש לנו כל כך הרבה דברים לעשות עכשיו בעזה. עוד לא טיפלו במנהרות כמו שצריך, לא חיסלו את הבכירים, כל החבורה הזו כבר מזמן היו צריכים לארגן להם פגישה עם אללה, עוד לא השתלטנו על ציר פילדלפי, עוד לא מיצבנו רצועת ביטחון. זה משהו שאנחנו חייבים לעשות, חייבים לקחת מהם שטח. בזה עכשיו צריכים להתעסק, לא במחלוקות האלה. יש המון דברים שצריך לעשות, אם אנחנו לא נשלוט בציר פילדלפי ומעבר רפיח הם ימשיכו להכניס נשק".

שקד הדגישה: "העם העזתי, הציבור העזתי, הוא חמאס. כשחמאס השתלטו על עזה הם השתלטו על מערכת החינוך, זה הדבר הראשון שהעסיק אותם. השנאה, האידאולוגיה הנוראית שלהם מושרשת. הציבור העזתי תומך בהם. לכן ייקח המון זמן לעשות שם שינוי, יש לנו עוד המון דברים שצריכים לעשות, אנחנו עוד לא שם, לא קרובים לסיים את העבודה. צריך לתת לצה"ל את הזמן, לתת לחיילים שלנו את הגב - צריך לכבד אותם ולחזק אחד את השני, להיות אחד עם השני ולא לעסוק בנושאים מפלגים".

כאשר נשאלה מה תהיה תמונת הניצחון, הסבירה שרת המשפטים לשעבר כי "זו תמונה שמורכבת מכמה דברים. קודם כל לייצר רצועת ביטחון משמעותית ושתושבי העוטף יחזרו לבתים שלהם, שהבכירים יחוסלו והחטופים יחזרו". כשנשאלה האם היא סומכת על הממשלה, השיבה: "זה מה שיש כרגע, ועם זה צריך לנצח".

על המצב בצפון, הבהירה: "צריך לדעת שלא היה דבר כזה בהיסטוריה של מדינת ישראל. זה מאוד עצוב שהגענו למצב שיש רצועת ביטחון בתוך ישראל במקום שתהיה רצועת ביטחון בלבנון".

על תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכמה: "בוא נשאיר את הנושאים הפוליטיים האלה לאחרי המלחמה, עכשיו צריך פשוט לנצח, לתת גב לחיילים, לחבק את המשפחות השכולות, ואחרי המלחמה יהיה לנו מספיק זמן לעסוק בפוליטיקה".