ביום חמישי הבא יתקיים דיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנושא התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בגין "רצח עם בעזה". גורמים מדיניים אמרו כי "על דעת כלל גופי הביטחון, מדיניות החוץ והמודיעין הוחלט כי יש להיאבק בעלילת הדם שמגולמת בתביעת ה'ג׳נוסייד' נגד ישראל וצה״ל, וזאת באמצעות השתתפות בהליך שנקבע בבית הדין הבינלאומי בהאג. ישראל חברה מאז הקמתה באמנה נגד 'ג׳נוסייד', ואין בשלב זה עילה להחרמת הדיון. החרפה מוטלת על מגישי התביעה המופרכת ולא על בית הדין שמחויב לקיים דיון בהליך שהוגש לפניו".

נתניהו בשפל: רק 15% רוצים בו כרה"מ - ומי המועמד שעשוי להפתיע? | סקר
גיא פלג טען בשידור: האמת מאחורי החוק שנפסל והיה פוגע בכולנו

על פי דיווח של ברק רביד מ"וואלה!" בכירים ישראלים טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה שעורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ ייצג את ישראל בדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק. "התקשרתי לדרשוביץ שלא הכחיש ואמר: 'איני יכול להגיב לכך בשלב הזה'", מסר רביד.

ביום שישי פנתה דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ה-ICJ, וביקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה שבפעולה הצבאית בעזה ישראל הפרה את התחייבויותיה במסגרת האמנה למניעת רצח עם, כך נמסר בהודעה מבית הדין הבינלאומי לצדק.

אלן דרשוביץ (צילום: רויטרס)
אלן דרשוביץ (צילום: רויטרס)

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לבקשה כי "ישראל דוחה בשאט נפש את עלילת הדם של דרום אפריקה בפנייתה לבית הדין הבינ"ל לצדק (ICJ). ‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין. ‏דרום אפריקה משתפת פעולה עם ארגון טרור שקורא להשמדת מדינת ישראל. ‏ארגון הטרור חמאס, אשר מבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות וניסה לבצע רצח עם ב-7 באוקטובר, הוא האחראי לסבל של הפלסטינים ברצועת עזה כשהוא משתמש בהם כמגינים אנושיים וגונב מהם סיוע הומניטרי".

העזתים רבים על הסיוע של אונר"א (צילום :רשתות ערביות)