ההתנתקות הובילה להתגברות הטרור מעזה? גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה אריאל שרון שיזם וביצע את תוכנית ההתנתקות ב-2005, דוחה את הטענות הללו מכל וכל. 

גנץ מתקרב לפרישה מהממשלה? הצעד שעשוי לסמן את סוף הדרך
צריך להשמיד את כל העזתים? ח"כ מהליכוד עורר סערה

"הרקטה הראשונה לשדרות נורתה ב-2001, ארבע וחצי שנים לפי היציאה מעזה ואני אפילו לא מדבר על אלפי הפצמ"רים שהיו פה קודם", אומר שרון בראיון מיוחד למוסף מעריב שיתפרסם במלואו ביום שישי, "גוש קטיף לא היה חיץ לעוטף, הטרור עלה בקצב מעריכי ברצועת עזה ומספר הנפגעים עלה בקצב כזה שמספר כוחות צה"ל שנדרשו לשמור על הישובים הוכפל ושולש".

"אני חושב שלא טוב היה להישאר שם עם מיליוני עזתים", הוסיף, "בתקופת ההתנתקות כל שרי הליכוד תמכו ביציאה מעזה לצד רוב גדול של הכנסת והציבור. היום, בקרב קבוצה של קנאים, רובם בכלל לא מקרב המפונים מגוש קטיף, יש איזה זעם קדוש, תחושת צדק בלתי ניתנת לערעור, אמת מוחלטת, ואם אתה חושב אחרת לא רק שזה לא לגיטימי אלא בטוח שיש לך שיקולים זרים".

"זה נורא להגיד, אבל לאורך השנים הייתי לא מעט בלבנון, בפעילות מבצעית ביהודה ושומרון, בגבול הצפון ובעזה ובכל המקומות האלה הרגשתי בטוח לעומת מקומות שחיים בהם יהודים כמוני, ששם פחות בטוח בשבילי להסתובב. ואני לא מדבר כבר על גידופים וקללות וקריאות למוות. זה טירוף מוחלט. למה אתם לא מסוגלים לקבל את האפשרות שיש מישהו אחר, פטריוט לא פחות מכם, שחושב אחרת", הוסיף.

כששרון מדבר על שנאה פנימית, הוא מכוון למתקפה עליו ועל אביו לאחרונה בחלק מערוצי הימין וברשתות החברתיות. "אם עד היום יהודים היו חיים בלב עזה, צריך רק לדמיין כמה היו נשחטים שם. אנשים מתקשים להבין מה הייתה האלטרנטיבה להתנתקות. זה לא שהיה צריך לבחור בין טוב לרע, היו שתי אופציות רעות ואבא שלי בחר בפחות גרועה מתוכן. עברו קרוב לעשרים שנה מאז ההתנתקות, במהלכם ננקטה בישראל מדיניות רופסת, חלשה, מכילה את הטרור, מה האנשים חשבו שיקרה עם זה? אם היינו עד היום בתוך עזה עם ראש ממשלה רופס כזה, לא 1,200 היו נטבחים אלא 8,000".

"הסיבה האמיתית ליציאה מעזה הייתה כי היא לא נכנסה לליבם של הישראלים. יצאנו מכיוון שיותר מדי ישראלים הבינו את חוסר התכלית של 8,000 יהודים בקרב מיליוני שונאי ישראל, וזה בא לידי ביטוי בכל ההצבעות בכנסת ובבחירות שאחרי התנתקות. ועד כמה שזה כואב ומקומם למי שנאלץ להתפנות מביתו, לא כל המפונים התנגדו לפינוי, זה גם משהו שמנסים לתאר לא ביושר. לא כולם היו מקשה אחת. בשביל ירושלים, ולב יהודה ושומרון, גם שדרות או בארי, ישראלים מוכנים לשלם כל מחיר, אבל בשביל עזה הם לא היו מוכנים לשלם. עם ישראל לא יצא מעזה בניגוד לרצונו, עם ישראל לא רצה להיות בעזה. זאת האמת, ועם הטיעון הזה מבקרי ההתנתקות לא יכולים להתמודד".

הריאיון המלא יפורסם ביום שישי במוסף מעריב