ישראל מתכננת להציג בדיונים שייערכו ביום חמישי וביום שישי בבית הדין הבינלאומי בהאג קטע מסרטון הזוועות מטבח ה-7 באוקטובר, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12. מדובר בדיונים בצו הביניים שביקשה דרום אפריקה להוציא נגד ישראל, בדרישה להשעות לאלתר את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה. 

הרשת מתקשה לעכל את הבחירה באהרון ברק: "הייתי בטוח שנשלח את בומבך"

לפי הדיווח בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו הזהיר את השרים וביקש מהם "לברור את מילותיהם", שכן לדבריו דרום אפריקה תוכל להשתמש באמירותיהם בדיון.

מוקדם יותר היום פורסם כי נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, נבחר לשפוט מטעם ישראל בתביעה שהגישה דרום אפריקה באשמת "רצח עם" בעזה.  כזכור, התביעה הדרום־אפריקאית נגד ישראל בבית הדין בהאג מתבססת על האמנה למניעת רצח עם מ־1948, שישראל חתומה עליה לצד 142 מדינות נוספות.

השופט אהרן ברק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
השופט אהרן ברק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לטענת דרום אפריקה, מעשי ישראל בעזה, נוכח המלחמה, הם "רצח עם באופיים" - ובכך, הפרה, לטענתם, ישראל את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. בקשת דרום אפריקה כוללת בקשה להוצאת צו ביניים שישעה לאלתר את הפעולות הצבאיות ברצועת עזה.

במסמך התביעה המלא שהגישה דרום אפריקה, עולה כי ההצדקות להגדרת מעשי ישראל כרצח עם באופיים מבוססות על התבטאויות בכירים בארץ, חברי כנסת, עיתונאים, מרצים, חיילים שלחמו בעזה ואף זמרים ושירים. בכתב התביעה אף קיים פרק המכונה "ביטויים עם כוונה לרצח עם נגד העם הפלסטיני מצד גורמים רשמיים של מדינת ישראל, ואחרים".