אחרי שרת ההסברה גלית דיסטל, השר לשוויון חברתי והתפוצות עמיחי שיקלי הודיע הערב (שני) כי הוא מתפטר מהמשרד לשוויון חברתי וחוזר לכנסת על מנת לחסוך תקציבים. עם זאת, שיקלי ימשיך לכהן כשר התפוצות ואף מבקש להעביר את רשות הבדואים למשרד התפוצות. בשל ההתפטרות, חבר הכנסת ששון גואטה יצטרך לפנות את מקומו בכנסת לטובת עמיחי שיקלי החוזר לכהן כח"כ.

דרמה בממשלה: גלית דיסטל-אטבריאן התפטרה מתפקידה כשרת ההסברה
הפצצה הפוליטית של דיסטל: ״ימי הממשלה ספורים״ | צפו בהתכתבות המלאה

לדבריו, ״לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים, אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה. בשל כך, אני מוותר על תפקידי כשר לשוויון חברתי, ובנוסף מבקש לחזור ולחדש את כהונתי כחבר כנסת במטרה לצמצם עלויות נוספות".

עוד הוסיף במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו: "חשוב לי לציין שאני מאמין בפעילותו של המשרד, שנותן זרקור ממשלתי על אוכלוסיות המצריכות קשב והתייחסות מיוחדת בחברה הישראלית. אני גאה בעובדי המשרד ובעומד בראשו, מר מאיר בינג, מהמנכ"לים האיכותיים והמנוסים ביותר בשירות הציבורי, שגילו חריצות ומסירות, ומודה להם על הזכות לעבוד יחד למען אזרחי ישראל". 

כזכור, במהלך חודש אוקטובר השרה גלית דיסטל-אטבריאן התפטרה מתפקידה כשרת ההסברה. בדברי ההסברה כתבה כי "הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל. כשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה – אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור".

בסוף חודש דצמבר העניקה ראיון לחדשות 13 ובו ביצעה חשבון נפש נוקב על החלק שתרמה, לדבריה, לשסע החברתי הגדול טרום המלחמה. "היו בערך 100 אנשים שהדהירו 9 מיליון לתהום. מהפוליטיקה, מהתקשורת, ממובילי הרשת. הייתי מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש, שפגעו באנשים שבחיי היום יום הם חברים שלי, בבן הזוג שלי. פתאום את קולטת שכל מה שחשבת שעשית טוב, עשית רע. יצרתי פילוג ויצרתי שסע ויצרתי מתח", אמרה דיסטל.