סקר מנדטים: על רקע תחושת הדשדוש בלחימה ברצועת עזה, המשך הקיפאון בסוגיית החטופים ומלחמת ההתשה המתמשכת בצפון הארץ – מפלגת הליכוד ירדה לשפל חסר תקדים של 16 מנדטים בלבד. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

שיא ביזאר חדש: מדוע מירי רגב הוציאה פופקורן בישיבת הקבינט?
"נישאר במשך שנים": הרמז של דרעי - מה ישראל מתכננת בעזה?

נדנדת המנדטים, שהשבוע הייתה חדה יותר לעומת שבועות קודמים, גם השתקפה בהיחלשות גוש מפלגות הקואליציה ב־2 מנדטים ובירידה של 5% בשיעור הסבורים כי בנימין נתניהו הוא המתאים להיות ראש הממשלה – 29%, לעומת 51% לגנץ, שמתחזק ב־3%. בקרב מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות, נתניהו קיבל 54%, לעומת 28% לגנץ, ו־18% נוספים השיבו "לא יודע".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ קיבל 90%, נתניהו 2%, ו־8% נוספים אינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד, גנץ קיבל 83%, נתניהו 5%, ו־12% השיבו כי אינם יודעים. בתשובה לשאלה נוספת: ביום ראשון הקרוב ימלאו 100 ימים ל־7 באוקטובר.

כשאתה מסתכל על התמונה הכוללת, האם ישראל מנצחת במלחמה, או מפסידה בה? – התשובות היו: מנצחת בגדול 9%, עדיין לא מנצחת אבל בדרך 53%, די מפסידה 22%, מפסידה בגדול 8%, לא יודע 8%. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה שוררת יותר אופטימיות: 14% השיבו מנצחת בגדול, 58% עדיין לא מנצחת אבל בדרך, 20% די מפסידה, 4% מפסידה בגדול, 4% לא יודע.

לעומת זאת, בקרב מצביעי האופוזיציה, 2% בלבד השיבו מנצחת בגדול. 60% עדיין לא מנצחת אבל בדרך, 26% די מפסידה, 6% מפסידה בגדול ו־6% לא יודע.

בסקר, שנערך ב־10־11 בינואר, השתתפו 515 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה עומדת על 4.3%. 

על פי הסקר, המחנה הממלכתי היא המפלגה הגדולה ביותר המובילה עם 39 מנדטים. מיד אחר כך, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכאמור זוכה בסקר הנוכחי ל-16 מנדטים בלבד. מפלגת יש עתיד בראשות יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, עם 13 מנדטים וישראל ביתנו, בראשות חבר הכנסת אביגדור ליברמן מקבלת בכנסת הנוכחית 10 מנדטים.

כמו כן, מפלגת ש"ס, בראשות חבר הכנסת אריה דרעי עם 9 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות שר השיכון יצחק גולדקנופף עם 7 מנדטים, מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות חבר הכנסת אחמד טיבי עם 5 מנדטים, וכך גם מפלגת רע"ם, בראשות חברת הכנסת מנסור עבאס. הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקבלת בסקר הנוכחי 4 מנדטים בלבד, וכך גם מפלגת מר"צ. מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן מפלגות העבודה ובל"ד.