בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג התכנס בסוף השבוע כדי לדון בתביעה של דרום אפריקה שמאשימה את ישראל ברצח עם. סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון ניסים ואטורי קיבל מקום מכובד בפרק ה"עדויות" לכוונתה של ישראל לבצע רצח עם, כלשונם. "עכשיו כולנו במטרה אחת משותפת - מחיקת רצועת עזה מעל פני האדמה", כתב בציוץ מטעמו אחרי האסון ב-7 באוקטובר. ואטורי שוחח  היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדיון ולסילוקו אתמול מאולפן חדשות 13.

השתלטות צה"ל על ציר פילדלפי: הפעולות מאחורי הקלעים - והחשש המצרי
הטעות של דרום אפריקה והטיעונים של ישראל: כך צפוי להסתיים התיק בהאג

"אתה עכשיו מככב בדיונים בהאג", אמר נס. "כן, אני ועוד רבים שבשמאל מנסים להסתיר. יש את בוז'י גם איתי ביחד, חנן בן ארי הנפלא, אייל גולן. יש כל מיני אנשים שהם איתי ביחד, אבל אתה יודע שהם בוחרים להבליט את מה שטוב להם", אמר חבר הכנסת.

לדבריו, על מדינת ישראל להגן על עצמה לא משנה מה יגידו. "צריך להסיר את האיום הזה, אנחנו מדינה קטנה. אנחנו עם חזק ואנחנו מצליחים לרסק אותם, צה"ל מגיע לאיפה שצריך, יש לנו צבא חזק וצריך לדעת איך להפעיל אותו. אנחנו מוכנים לכל פקודה, וצריך להפעיל את החיילים נכון. אמרתי לצבא שאת החיילים הם יקבלו תמיד, אבל צריך לתת להם את הציוד הנכון ולקבל את המודיעין ולא לעצום עיניים. אנחנו לא צריכים לחפש את החיבוק של העולם, בטח לא בהאג".

כשנשאל מה דעתו על דבריו של השר איתמר בן גביר אמר ואטורי כי הוא מסכים איתו, והוסיף: "אני ראיתי כבר אז, לפני ה־7 באוקטובר את הסיכומים של מערכת הביטחון ואני רואה גם היום ואומר שאין ברירה אחרת, ושלא ישלו אותנו אף אחד. חייבים להיכנס ולהסיר את האיום הזה. זה איום שעומד על גבולות ישראל וסופו להתממש ולהגיע למצב של פגיעה בילדינו ובנשותינו. זה מה שקורה בסוף".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אתמול התארח ואטורי באולפן חדשות 13, ונקלע לעימות עם הפרשנים ברוך קרא ואביעד גליקמן, כשלבסוף קרא סילק את ואטורי מהאולפן. ואטורי העביר ביקורת על התנהלות ערוץ 13, וטען כי ערוץ אל-ג'זירה מחא להם כפיים. "יש אנשים כמו ברוכי קרא שחברו אליהם. נאמר שזרקו אותי מאולפן. אני חושב שערוץ 13 זה ערוץ גמור. זה הוויכוח שהיה בשבת האחרונה. קיבלתי הרבה תמיכה מציבור הציוניים בישראל. יש אנשים שחברו לאל-ג'זירה. הם אומרים כל הכבוד לשדר שניסה לפגוע אותי, אבל שום קיצוני לא יפגע בי".

רגע לפני סיום הריאיון התייחס להפגנת משפחות החטופים, וטען: "צריך להמשיך וללחוץ על חמאס שמתחזק בדעתו וחושב להשאיר את החטופים אצלו. בלי לחץ שלנו לא היו משתחררים עד היום מעל ל־100 חטופים". עוד הוסיף: "אתמול הייתה הפגנה מאוד צודקת של משפחות החטופים, שאליה הצטרפו אנשים שהקריאה שלהם הייתה להפיל את הממשלה. זה מקשה עלינו את המשא ומתן – אתם מבינים שחמאס יותר מתבצר אחרי אתמול בערב. אני לא מאשים את המשפחות, ההפגנה צודקת לגמרי ואני מתכוון גם לבוא ולהצטרף אליהם, ואני חושב שזה נכון מבחינתם אבל לא צריך להגזים - ככל שההפגנה יותר גדולה כך חמאס יותר מתבצר בדעתו".