חבר הכנסת דני דנון התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והביע את עמדתו בנוגע לעסקת חטופים אפשרית. "המתווכים עובדים, גם קטאר, גם מצרים. האמריקנים יותר אופטימיים. הם שולחים איתותים על התקרבות של עסקה, אבל עדיין אני לא מכיר עסקה מגובשת שצריכים לקבל החלטה עליה", ציין. 

באיראן מודאגים? כך השפיעה המתקפה המשולבת על אספקת הנשק לחות'ים
הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

כמו כן, הביע ביקורת על ההתנהלות הנוכחית של ישראל במלחמה: "רגע אנחנו רואים שלצערי הרב צה"ל יוצא מרצועת עזה, המאמץ הצבאי הנחוש שאני מאמין בו משנה כיוון לצערי, זה הזמן גם לעשות חשבון נפש לגבי מה עושים כרגע ואיך עושים את זה. אחד הדברים שצריכים לשקול, בנושא הסיוע ההומניטרי לדוגמה, אני הצעתי לייצר אזורים שבהם האוכלוסייה תקבל סיוע הומניטרי אבל לא באופן אוטומטי להעביר סיוט הומניטרי לחמאס".

מה ההשפעה של גנץ ואיזנקוט על תהליך קבלת ההחלטות בהקשר הזה?
"אני חושב שזה חשוב שהם נמצאים בקבינט המלחמה, אני גם בוועדות שונות פוגש אותם ואומר את הדברים בצורה ברורה. אנחנו צריכים את האחדות הזו, זה חשוב גם במהות וגם בנראות. אבל בסופו של דבר, רוצים לראות תוצאות. מדינת ישראל מצפה לראות תוצאות מההנהגה, וזה כולל גם אותם, הם אחראים לניצחונות וגם לכישלונות. כרגע התחושה שהשינוי מגמה ויציאת כוחות צה"ל כשהחטופים עדיין שם וחמאס בעל יכולות משמעותיות ביותר - מאוד בעייתית. הדרג המדיני צריך להחליט, או שהוא משנה את דרך הפעולה שלו או את מטרות המבצע, כי כרגע אין הלימה בין הדברים". 

פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס שברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

בנוסף, הגיב לטענות כלפי השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ': "יש לי ביקורת גדולה מאוד על סמוטריץ' ובן גביר בהרבה נושאים, אבל בנושא הזה לא צריך להפיל את האשמה עליהם. יש ראש ממשלה בישראל, יש לו את האחריות למה שקורה, הוא צריך לקבל החלטות שלא מקובלות על כל חלקי הקואליציה והוא יעשה את זה. כרגע ההתנהלות שלנו לא מובילה למקום הנכון, צריך לעשות שינוי. להמשיך עם אותה דרך, לי יש תחושה שאנחנו נשארים במקום שהיינו בו לפני מספר שבועות, ולאויב שלנו יש גם סבלנות וגם זמן".

לאחר שנשאל בנוגע לדבריו של חברו למפלגה דודי אמסלם, שעוררו סערה, החליט דנון לשלוח לו מסר: "אני חושב שאנחנו צריכים להפנים שאנחנו בשעת מלחמה, האחדות חשובה ואחדות צריך להפגין. אני מקווה שאחרי שבעה באוקטובר נשנה את הדרך שאנחנו מתווכחים, אבל אם זה לא יקרה, לפחות בואו נתאפק".

דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף בנושא כי "אני אומר בצורה מאוד ברורה שלא צריך לדבר בסגנון הזה, בתוכן הזה. אנחנו בשעת מלחמה וגם משמאל וגם מימין יש אנשים ששוכחים מזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm