חברת ועדת חוץ וביטחון וחברת הכנסת לימור סון הר־מלך התייחסה הבוקר (רביעי) ברדיו צפון 104.5FM בתכנית של גדי נס להתנהלות מול חמאס ותקפה: "האויב עומד שם ומלגלג עלינו".

"ארה"ב תתנגד": הפליטים העזתים מצטופפים ברפיח, וצה"ל עומד בפני מלכוד

לדבריה, "תמיד אני מדברת על הפער בין המפקדים בשטח, החבר'ה שנמצאים שם ודורשים לחימה בעצימות גבוהה, דורשים הכרעה אמיתית במציאות ובעזרת השם שליטה אזרחית וצבאית במקום, לעומת מי שנמצא בדרגים הגבוהים במערכת הביטחון", פתחה. "הפער הזה שזועק לשמיים, שכל הזמן מתחשב ודורש לגיטימציה ואישור. שכחנו מי אנחנו, מה הכוח האמיתי שלנו. אני לא אומרת שלא צריך את הקשר והסיוע, אך בסוף יש איזון. לאמריקנים יש אינטרס לא פחות מלנו. אם אנחנו מאבדים את עמוד השדרה הזה, גם האויבים שלנו יודעים לקרוא את המציאות הזו. מלחמת הקיום שלנו תוכרע בעזה. העיניים של נסראללה נשואות לעזה, וכך גם העיניים של ערביי יו"ש". 

בהמשך, הוסיפה: "הלוחמים שלנו מגלים גבורת נפש. זה הכוח שלנו, ולא שום דבר אחר. רמטכ"ל יושב בסקירה שהוא נותן לנו ובחלק גדול ממנה הוא עוסק באיך אנו מצדיקים את ארה"ב בכל מהלך שלנו. נסראללה כל הזמן משדר לנו תדר אחד, הוא אומר לנו 'איבדתם את מקור הכוח שלכם'. זה לא נכון, עם ישראל חזר. אבל כשרואים אותנו כל הזמן עסוקים באישור, הסיפור עם האג שהמלצות הדרגים הפיקודיים היה ללכת למקום הזה. עצם זה שהסכמנו ללכת לשם, אמרנו 'כן, הסכמנו להגיד שאולי יש משהו שאנחנו עושים לא בסדר'. במקום להגיד 'סליחה? אנחנו נלחמים את מלחמת הקיום של העם היהודי, ואם יש מישהו שיש לו בעיה זה לא מעניין אותנו'. פעם אחר פעם אנחנו נופלים לבורות שמחלישים אותנו. איך זה מתנהל כרגע, יש הרבה תנועות שעושים רק מכוח מה שיאמרו האמריקנים. יש משהו שהלך לאיבוד, ואנחנו משלמים מחיר כבד בלי לשים לב". 

"כל השנים המדינאים היו חותמת גומי"

"יש מי שאיבד אמונה בצדקת הדרך, וזה לא הלוחמים והעם שלנו אלא מי שנמצא בדרגים וסובל מקונספציה הזויה, תפיסות עולם שלא יודעות להבחין בין האויבים שלנו לבין העם שצריך להגן ולשמור עליו", תקפה ח"כ סון הר־מלך. "יש פה תיקונים שצריכים להתחולל. יש קונספציה, מגדירים את המטרה ויורים את החץ. המטרות בדרך כלל מאוד מעוותות, ביחס לאויב שלנו, למוסר מול האויב שלנו. אנחנו מודדים את האויבים שלנו בכלים שלנו. יש לנו קבינט עם חשיבה חד סטרית, אין שום שינוי של המציאות הזאת, הם לא מוכנים להכניס שום חשיבה אחרת. זה מאוד בעייתי. האויב עומד שם ומלגלג עלינו, איזו רפיסות הצליחו להכניס לתוך המערכת. אנחנו מנסים לשנות את הדבר הזה. עד היום, השגרה שהייתה, היא שמערכת הביטחון ומערכת המודיעין מביאה את המסקנות שלה על כל אירוע. המידע האמיתי שבשטח לא נמצא אצל המדינאים, אלא אצל מערכת הביטחון. כל השנים המדינאים היו חותמת גומי". 

באשר לעתיד מפלגתה בממשלה, אמרה: "כשהלוחמים שלנו בשטח, אנחנו רוצים שהם יראו משהו מיוחד. נישאר שם כל זמן שתהיה לחימה. נדרוש שהלחימה תהיה באמת כזו שהמטרה שלה היא ניצחון אמיתי, לא תמונות ניצחון. הניצחון האמיתי יקרה כשהחטופים יחזרו הביתה. חזון זה לא שמירה על גבולות, צריך לראות תמונה של משהו שהוא באמת מגדיר ניצחון, לא רק לעם ישראל, אלא גם מול האויבים שלנו. הדבר היחיד שיגרום לאויבים להבין שהם שילמו מחיר זה אם תהיה שליטה אזרחית וצבאית מלאה ברצועת עזה. בצפון ניאבק שאנשים לא יחזרו עד שלא יהיה שם מענה אמיתי".