עימות חריף פרץ אתמול במהלך בזמן הסקירה הביטחונית של סגן ראש אמ״ץ (אגף המבצעים) וסגנית אלוף מאגף המודיעין בוועדת חוץ וביטחון. במהלך הדיון, הטיח חה"כ עמית הלוי (הליכוד) ביקורת בנציגי הצבא ואמר כי "איך אתם לא עושים חשבון נפש על כל הטעויות שעשיתם. המודיעין הישראלי מטעה את ראש הממשלה ומקבלי ההחלטות הערכות שלכם שגויות מהיסוד. התכנית המבצעית שגויה".

"לא פועלים נכון": ביקורת פנימית בליכוד על ניהול המלחמה
השוואות בין גנץ לסינוואר והתנחלויות בעזה: ישיבת הליכוד שיצאה מפרופורציות

לדבריו, הצטרפה חה"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית שאמרה לנציגי הצבא כי הם "יותר מידי מתחשבים בתושבי עזה, אני מקבלת עדויות על חיילים מתוסכלים". בתגובה השיב חה"כ חנוך מילביצקי מהליכוד ואמר לעברה של חה"כ סון הר מלך: "תדפקי לבן גביר על השולחן מה את רוצה מהם. עמית, לך לראש הממשלה. בישיבת סיעה שתקת מה קרה פה אתה פתאום פותח את הפה". חה"כ הלוי השיב: "בסיעה לא נתנו לי לדבר".

עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כזכור, לפני כחודשיים דווח ב-"מעריב" מפי גורמים בליכוד כי ישנה אווירה קשה במפלגה. "אנשים מפחדים לדבר בגלוי גם עם חברים מאוד קרובים. לצד זאת, גם בלי שמדברים, רוב רובם של חברי הליכוד בטוחים כי נתניהו לא יישאר בתפקיד אחרי המלחמה וכי לא רק הוא לבדו, אלא הליכוד כולו ישלם מחיר פוליטי קשה. הכעס של הציבור יופנה לא רק כלפי נתניהו, אלא כלפי כולנו, כלפי כל המפלגה שהייתה מפלגת השלטון בזמן האסון".