ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התראיין היום (שישי) לרון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס לחקירה אליה זומן ביחידת להב 433 בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, שהתרחשה ב-2013, בזמן שהיה שוטר.

בן גביר זעם, נתניהו התעלם: זו המדינה בה יופקדו כספי הסילוקין לעזה
האופוזיציה ממשיכה לגבור על הקואליציה, וכמה קיבלה הליכוד? | סקר מנדטים

כשנשאל מדוע זימנו אותו דווקא עכשיו לחקירה, השיב: "האמת שאין לי שום מושג, אני בעתו, ב־2013 כשזה קרה, אפילו התברר לי אתמול על ידי התקשורת, שנפתחה חקירת מח"ש שאפילו לא הוזמנתי אליה. אני משתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק. מה שהיה שם לא מייצג את העדה הבדואית כאן בנגב. בסוף הייתה שם הפרת סדר מהקשות שהייתי, נפצעתי שם, חטפתי סלע בראש ואבן ברגל".

עוד הוסיף: "לפני שנתיים היה את המקרה של ליהיא לפיד שלא זוכרת איפה בעלה שירת, אז העליתי תמונת אילוסטרציה, לגמרי בהגכחה, לקחו את זה קדימה. היה שם פצוע קשה, גם לפורעים וגם שוטרים שנפצעו קשה, אחד מירי של זיקוקים. אני כמובן הגעתי, שיתפתי פעולה והכול". 

על השאלה כמה זמן מתנהלת החקירה בשלב הסמוי שלה, ענה: "האמת שהחקירה הגיעה לאחר דרישה של חבר הכנסת כסיף, ולמעשה נעתרו לבקשתו. אין ראיות, אין שום ראיות. אותה תמונת אילוסטרציה שהעליתי לגמרי בבדיחות הדעת. החוקר באירוע הראשון, אני ימני, האקדח שלי בצד ימין כל חיי, הלוחם שם שמבצע את המעצר, הוא לא היכה אף אחד בתמונה, הנרתיק שלו היה בצד שמאל. אף אחד לא מחליף אקדחים תוך כדי הפרת סדר". 

בהמשך התייחס לשאלה מדוע עכשיו הועלתה הפרשה: "ח"כ כסיף הגיש את התלונה לפני קרוב לשנתיים. אני נמנע מספקולציות, התקופה היא רגישה וצריך להיזהר. זה גם לא שעלו איזשהן ראיות חדשות, שום דבר. אני לא יכול להתעלם מהעבודה שבתקופה האחרונה אני מדבר המון על פרשייה ביטחונית חמורה שהתנהלה בשבעה באוקטובר, ממש לא קשור לימין, שמאל, מחאה. אני חושף את הפרשייה לאט לאט, פרשייה מאוד מאוד קשה, למעשה מדובר באזרח ישראלי שחדר לתוך אחד מבסיסי הצבא הרגישים בדרום, התנהל שם תוך התחזות לקצין. קיבלתי מידעים מספר ימים אחר כך, ממספר מקורות בפרשייה, ואני מאוד מוטרד מהיכולת לווסת את הפרסום, להעלים אזרח כמעט ארבעה חודשים מעל פני האדמה בלי שאף אחד ידע מזה".

כשנשאל למה המשטרה התגייסה לחקור אותו, השיב: "אני לא יודע. אגב טכנית זה קצת מוזר ששוטר חוקר שוטר, זה קצת הזוי. יש מחלקה לחקירות שוטרים שאמורה לעשות את זה. אני לא יודע, בתקופה הזו צריך להיזהר". 

בהמשך התייחס לחקירה: "אני לא יכול לדבר על החקירה עצמה, עניתי על הכול, אני מעריך את שוטרי משטרת ישראל, בטח אחרי שבעה באוקטובר שהם הצילו לנו את המדינה. אני אבא לילדים, הבוקר הבת שלי אלה אמרה לי 'אבא למה עצרו אותך במשטרה?', אני לא חושב שאחרי 11 שנים זה ראוי לקרוא לאזרח על משהו שאין אפילו בדל של ראיה. כלום, סתם, עניין של טיימינג לדעתי, במקרה בתקופה מאוד סוערת בה אני מדבר על פרשייה מאוד קשה. אם יש לכם ראיות, תביאו אותם, תחקרו - אין כלום. אם לי עושים את זה, מה יעשו לאזרח הקטן? זה מפחיד".

על הראיון של איזנקוט, אמר כהן:  "לא ראיתי, אבל ראיתי קטעים ברשתות החברתיות".

על דברי איזנקוט לפיהם יש לו קווים אדומים להישארות בממשלה, ומהם הקווים של עוצמה יהודית, השיב: "אינני יו"ר המפלגה, אבל אומר שאני מאוד מעריך את איזנקוט, איש שתרם רבות למען מדינת ישראל. ברמה הפוליטית דעותינו קצת חלוקות, אבל אני רוצה להאמין שבתקופה הזו כולם תחת האלונקה". 

על השאלה כיצד הוא מתכוון לתפקד כתושב הדרום אחרי טבח בשבעה באוקטובר, ענה: "אני אדבר בכובע של אבא - אנחנו הישראלים יש לנו נטייה לשכוח את הדברים, אבל מה שקרה פה באותו הבוקר, ליד הבית שלי, זה היה טבח נוראי עם טראומה נוראה וגופות ברחוב במשך ימים שלמים שלא היה מי שיפנה אותן מרוב שהיה כאוס. היה פה כאוס לא נורמלי. אני לא רואה מציאות בה תושבי הדרום יאפשרו למישהו משהו אחר מלבד הכרעה מוחלטת. הדבר הקדוש ביותר בשבילנו זה הילדים שלנו, ופה מדובר בעתיד שלהם. אי אפשר לחיות ככה, אף אחד לא אמור לחיות ככה, בטח אחרי שבעה באוקטובר. היינו פה לבד, אני לקחתי את ה־M16 משוטר שנפצע, לא היו לידנו חיילים, צבא, מי יכול לוותר על העתיד של הילדים שלו? אף אחד".

"כל תוכנית שהיא לא הכרעה מוחלטת של רצועת עזה לא תתקבל. מבחינתי עצירת המלחמה תגרום תוך פחות מ־24 שעות להתפטרותי מהקואליציה. לא נולדתי פוליטיקאי וגם לא אמות פוליטיקאי, באותו הבוקר ראיתי את האחים שלי נטבחים, גיבורים, גם אני כמעט איבדתי את חיי, ואין לי שום כוונה לבוא ולאפשר לאף אחד שלא חי כאן לבוא ולקבל החלטות לגבי עתיד הילדים שלנו. בסוף אנחנו חיים פה ולא מתכוונים לוותר על העתיד של הילדים שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm