בעקבות במסיבת העיתונאים אמש ובה אמר רה"מ בנימין נתניהו כי "מי שמדבר על היום שאחרי - מדבר על הקמת מדינה פלסטינית עם הרשות הפלסטינית", התייחסו סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב לדבריו וטענו כי הסירוב של ראש הממשלה למדינה פלסטינית עלול לסכן את המשך הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל. כך דווח היום (שישי) ברשת NBC. 

נסגר דיל עם פוטין? המעבר הימי שהחות'ים יאפשרו דרך הים האדום
כותבים למען החטופים: הטקס המרגש שנערך בשגרירות יפן‎

הסנאטור כריס מרפי הזהיר כי דבריו של נתניהו עלולים ליצור מורכבת בנושא הרגיש בין הדמוקרטים לרפובליקנים בארה"ב. "אני חושב שכשנתניהו אומר דברים כאלה, זה לא עוזר לזכות בהצבעות מאנשים שספקנים לגבי עתידה של מדינה פלסטינית. ההצהרה הזו לא מועילה".

החברים הפרוגרסיביים בסנאט האמריקני, שכבר מתחו ביקורת על הפעילות הצבאית של ישראל בעזה, שאלו באופן פומבי האם ארה"ב צריכה להמשיך לשלוח סיוע צבאי לישראל. "זו המדיניות הרשמית של ממשל ארה"ב. אנו תומכים בפתרון שתי המדינות", אמרה הסנאטורית אליזבת' וורן. "אם נתניהו מתנגד לזה - צריך לשאול: למה אנחנו תומכים בממשלה שלו?".

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

כאמור, במהלך מסיבת העיתונאים אמש אמר ראש הממשלה: "כל שטח שאנחנו מפנים אנחנו מקבלים טרור נגדנו ולכן אני מבהיר בכל שדה בעתיד הנראה לעין - נלחם. ראש ממשלה בישראל צריך להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו, להגיד לא שצריך וכן שאפשר. כך אני נוהג".

"לגבי היום שאחרי - היום שאחרי זה היום שאחרי חמאס, התחלנו דיונים על כך במל"ל, בקבינט המלחמה והתנאים שלי ברורים - חיסול החמאס, פירוז מלא בשליטה ישראלית וניהול אזרחי שלא מטיף להשמדת ישראל", הוסיף.