כבר מעלה למאה ימים ש-136 חטופים שוהים בשבי החמאס ברצועת עזה, ושחרורם לא נראה באופק. בימים האחרונים פורסמו מספר דיווחים על כך שחמאס מעוניין בעסקה עם ישראל, אך הקבינט הבהיר עד כה כי לא ניתן להסכים לתנאיו של ארגון הטרור. בתוך כך, "מעריב" ערך משאל רחוב ובו בדק מה הציבור הרחב חושב - האם להגיע לעסקה בתנאים שהציב ארגון הטרור?

ליאור אמרה: "לדעתי צריך לעשות כמה שאפשר כדי להחזיר אותם הביתה, זה נורא עצוב כל המצב הזה. אנחנו מצפים שתהיה קצת יותר התקדמות בעניינים של החזרתם הביתה, וכמה שיותר מהר כמובן. בוא נגיד, אפילו כגופה שווה להחזירם, לפחות שיהיה קבר לבכות עליו. זו דילמה גדולה העניין של המחיר שנצטרך לשלם, אבל איך ניתן להעריך חיי אדם? זאת שאלה מאוד קשה, אני מקווה שהמנהיגים ידעו איך לפעול פה".

משאל רחוב מעריב על עסקת החטופים - ליאור (צילום :מתן וסרמן)

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה לשחרור חטופים בתל אביב (צילום: רויטרס)
הפגנה לשחרור חטופים בתל אביב (צילום: רויטרס)

ליאל מנהריה אומר: "אני חושב שאי אפשר לסמוך על חמאס, מה שהם אומרים בצורה מאוד ודאית, הם הראו את זה שוב ושוב, כמה פעמים גם במלחמה וגם לפני, ואני חושב שהדרך היחידה שאפשר להחזיר את החטופים זה להמשיך את הלחימה ולא להקשיב למה שהם מציעים, כי אי אפשר לסמוך שאם נצא מהרצועה אז ה-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו. אני לא מאמין שאפשר לסמוך בתוך הקונפליקט על הצד השני, ואם באמת היה אפשר לדבר על זה אז אולי, אבל זה לא המצב. הדבר היחידי שהביא תוצאות עד עכשיו זו הלחימה ורק זה מה שיביא את החטופים חזרה".

"יש הרבה הרוגים אבל זו מלחמה שנפלה עלינו וצריך להגן על תושבי העוטף זה לא בטעות, יש סיבה למה המלחמה הזו ממשיכה. אם היינו יכולים להיות במצב שבו לא צריך להיות במלחמה ולא לשלוח חיילים אז היינו עושים את זה".

משאל רחוב מעריב על עסקת החטופים - ליאל (צילום :שקד שדה)

איציק ששון מפתח תקווה אמר: "אני נגד העסקה המסתמנת, הכל בלוף, צריך להמשיך עד הסוף, שלא יישאר שם כלום, זכר לא צריך להישאר מהם". דוקטור רון אפרת: "אני חושב שצריך להחזיר אותם בכל מחיר, גם אם צריך לשחרר את כל האסירים של חמאס שאצלנו. הייתי בעד להפסיק את הלחימה בשבעה באוקטובר, כי ממילא הפסדנו, בכל אופן עם תנאים של חמאס ובלי תנאים של חמאס צריך להחזיר אותם".

משאל רחוב מעריב על עסקת החטופים - איציק ששון (צילום :אלון חכמון)

שולה שוקרון, תושבת שלומי, שמפונה מתחילת המלחמה מביתה אמרה ל״מעריב״: ״אין אחד שלא כואב לו על החטופים והחטופות שבשבי, ובתור אמא או אחות - בטוחה שהייתי מתנהגת כמו שמתנהלות כרגע משפחות החטופים. נקרע הלב על החיילים. אני חושבת שחייב לעזוב את הפוליטיקה בצד ולתת לראש הממשלה ולקבינט לעבוד. מי מבטיח שאם נחתום על הסכם עם חמאס וסינוואר, הם באמת יעזבו בשקט את הדרום ושלא ימשיכו טפטופי הרקטות לשדרות ולקיבוצי העוטף? ביום שאחרי, אנשים יצטרכו לחזור לגור שם, צריך לזכור את זה. בעיניי צריך לתת לצבא ולרמטכ״ל להמשיך לעבוד ברצועת עזה - עד שיושגו ההישגים והחטופים יוחזרו על ידי  צה״ל. העובדה שחיילי צה״ל רק אתמול הגיע למנהרות ששהו בהם חטופים - וזה מראה שהם יצליחו להגיע לחטופים עצמם, רק שיתנו להם את הזמן לפעול״.