חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, נאמה מעל בימת הכנסת בצהרי היום (שני). בדבריה, פנתה לחברי הכנסת בדאגה ובצעקה, ואמרה: "אני רוצה לומר כאן לחברי הכנסת ולחוסר האחריות שלכם לחברה הישראלית ולחוסר האחריות שלכם לכל מדינת ישראל ולחוסר האחריות שלכם לחטופים".

משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת: "על חמץ פירקתם ממשלה ועל זה לא?" | תיעוד
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים

"כי במקום שיהיה לכם את האומץ לומר למשפחות היקרות: 'רבותיי אתם צריכים להיות בשקט, על כל קריאת עכשיו - זה מתעכב עוד ועוד, על כל צעקת 'עכשיו' - העסקה לא מתממשת", עוד הוסיפה חברת הכנסת, כי "אין לנו כאן שום עסקה על הפרק, כשכל אחד פה מעיז לצעוק 'עכשיו', 'עסקה עכשיו'. כל צעקה של ח"כ - 'עכשיו עסקה' - מרחיקה את העסקה".

עוד באשר לחברי הכנסת, פנתה אליהם ושאלה: "מה נדמה לכם? שאיבדתם לגמרי את האחריות שלכם? לחוסן החברה הישראלית, לגאווה של החברה הישראלית, הביטחון. מילא כולם, אבל אנחנו כח"כים - איך אתם מעיזים לומר פה, ולא משנה מהי דעתכם הפוליטית - לא יכול להיות מצב כזה, לא".

מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)
מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)

היא פנתה למשפחות ואמרה, "משפחות החטופים היקרות, אנחנו במלחמת קיום ואני אומרת כאן שממשלת ישראל עושה ככל שרק אפשר להשבת החטופים. צעקות העכשיו עכשיו, ההתפרצויות לישיבות הכנסת - זה נשק לחמאס, זה דלק לחמאס, וזה מה שמפריע ממש לקידום עסקת שחרור החטופים".

דבריה נאמרו לפני הדיווח בחדשות 13 על המתווה האפשרי מבחינת ישראל באשר לעסקת החטופים, במתווה של בין 3-4 שלבים.